טיפין-טיפין: שוחררו 30 פריטים השייכים לבני הזוג אלוביץ

בכל הקשור למכשירים האלקטרוניים התפוסים בידי המשטרה, ביהמ"ש האריך את צו התפיסה עד ל-10 באוקטובר, וזאת חרף בקשת המשטרה להאריכו ב-180 יום נוספים • ביהמ"ש שמע היום את טענות הצדדים בקשר לבקשת ילדי הזוג אלוביץ לשחרר את רכושם, אך טרם נתן את החלטתו

שאול ואיריס אלוביץ / צילום: שלומי יוסף
שאול ואיריס אלוביץ / צילום: שלומי יוסף

איריס אלוביץ, רעייתו של איש העסקים ובעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ, התייצבה היום (ד') יחד עם שני ילדיה לדיון אצל השופט עלא מסארווה בבית משפט השלום בתל-אביב. זאת, במסגרת מאבקם הבלתי נגמר של בני משפחת אלוביץ לשחרור הרכוש שתפסה המשטרה במסגרת החקירות הפליליות בתיק 4000, המכונה "פרשת בזק".

הדיון היום הוא למעשה שני דיונים שונים: הדיון הראשון עסק בבקשת המשטרה, שיוצגה על-ידי מפקח אביחי לוגסי ורס"מ גיא ורטהיים, להאריך תפיסתם של מספר פריטים של הזוג אלוביץ - ובהם מחשבים, פלאפונים, טאבלטים, מסמכים, דיסק און קי ועוד - לתקופה של כ-180 ימים. הדיון השני עסק בבקשתם של ליאור ולירון אלוביץ, ילדיהם של בני הזוג, לשחרור רכב האאודי שנתפס על-ידי המשטרה וכן חשבונות בנק ובהם מתנות בדמות כספים שקיבלו בהגיעם למצוות.

בפתח הדיון הודיעה באת-כוחה של איריס אלוביץ, עו"ד מיכל רוזן-עוזר (שייצגה לצורך הליך זה גם את שאול אלוביץ שלא נכח), כי מתוך 48 הפריטים שנתפסו על-ידי המשטרה (שאינם כסף ממש או חשבונות בנק וכו'), שוחררו כ-30 פריטים לאור בקשת בני הזוג.

בנוגע ליתר 18 הפריטים - הכוללים, בין השאר, מחשבים, פלאפונים, טאבלטים ועוד - בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה להארכת התפוסים באופן חלקי בלבד, תוך שהוא האריך את צו התפיסה בנוגע לפריטים אלה עד לתאריך 10.10.2018, וזאת חרף בקשת המשטרה להאריך את הצו ב-180 ימים נוספים.

הסוגיה המהותית ביותר שעמדה על הפרק הייתה נושא הסיסמאות למכשירים האלקטרוניים התפוסים בידי המשטרה. זאת, נוכח טענת המשטרה כי זמן העתקה וגם הבדיקה האם יש באלה ראיות רלוונטיות להליך לוקח זמן רב.

השופט עלא מסארווה, שדן בבקשה, לא קיבל כאמור את בקשת המדינה במלואה, וזאת, בין השאר, נוכח העבודה שאלה מצויים בידי המדינה תקופה ארוכה (כחצי שנה), מבלי שאלה פעלו על-מנת להעתיקם.

עוד ציין השופט בהחלטתו כי הסיסמאות למכשירים האלקטרוניים יועברו על-ידי באי-כוחם של בני הזוג אלוביץ, כאשר עד ל-10.10.18 יהיה על המשטרה להעתיק את החומר וכן לקיים את כל הבדיקות הדרושות, שאחריהן יושבו התפוסים.

יצוין כי עד הדיון היום, המשטרה  ביקשה 6 פעמים להאריך את הצו, ו-6 פעמים בקשתה נענתה, עד היום כאמור.

האאודי וכספי בר המצווה של ילדי בני הזוג

הדיון השני כבר היה סבוך יותר. עניינו כאמור בבקשתם של ליאור ולירון אלוביץ, בניהם של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ, את עמדתם ביחס לבקשת המדינה להאריך את צווי התפיסה שהוצאו ביחס לרכוש הוריהם, החשודים במעורבות בתיק 4000. עמדת הבנים, המיוצגים על-ידי עו"ד איתן מעוז, גורסת כי חשבונות הבנק הם של הילדים, ולכן יש לשחררם.

עמדת ילדיהם של בני הזוג הוגשה בהמשך לדיון הסוער שהתקיים ביום חמישי האחרון בעניין רכושם של בני הזוג, אשר חשף לראשונה כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו חשודה בעבירות שוחד.

בדיון היום שמע בית המשפט את טענות הצדדים, עו"ד מעוז מטעם בניהם של בני הזוג ועו"ד ניצן וולקן מטעם הפרקליטות. הדיון עסק בניסיונות של בית המשפט לפשר בין הצדדים ולהביא אותם לכדי הסכמה ביחס לשחרור רכב האאודי, תמורת הפקדת סכום כסף מסוים, וכן לשחרור של חלק מהכספים התפוסים בחשבונות הבנק של בניהם של בני הזוג, לגביהם נטען כי אלה נפתחו בסמוך לבר-המצווה של ליאור ולירון.

אולם כל ניסיונות הפישור - ובהם הצעה הפשרה של הפרקליטות מזה והצעת הפשרה של עו"ד מעוז מזה - לא צלחו, כאשר הצדדים נותרו בעמדתם הראשונית המבקשת כי הצד השני יתפשר.

השופט מסארווה הודיע בסוף הדיון כי הוא ייתן החלטה בבקשתם של בני הזוג לשחרר את הרכב וחשבונות הבנק, יחד עם החלטתו בבקשת המשטרה להאריך את תפיסת רכושם של בני הזוג אלוביץ.

החשדות העולים מתיק 4000 כוללים, בין השאר, את החשד כי נתניהו קיבל שוחד בדמות סיקור תקשורתי מוטה ואוהד באתר החדשות וואלה משאול אלוביץ, הבעלים של האתר ושל קבוצת בזק. לפי החשד, בתמורה דאג נתניהו לקדם אינטרסים עסקיים של בזק והטבות רגולטוריות לקבוצה של אלוביץ. בכל הקשור לרעיותיהם של ראש הממשלה נתניהו ובעל השליטה בבזק שאול אלוביץ, לגביהן עלה החשד לביצוע בצוותא של עבירות השוחד, כאשר ביחס לאיריס אלוביץ (ובשונה משרה נתניהו) עומדות חשדות הנוגעות לחוק איסור הלבנת הון.

■ ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, כמו גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ, הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ולכן בני הזוג נתניהו ובני הזוג אלוביץ הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.