אי אפשר לפטר גמלאים. אז למה לשקר, אדוני השר?

"אי ביטחון תעסוקתי" הוא מנת חלקם של 3 מיליון המועסקים במגזר העסקי והעצמאי, לא של שוטרים וסוהרים • בשום מקום בעולם, גם בישראל, אי אפשר לפטר גמלאי – שכבר מקבל קצבת זקנה • אז מה זה באמת, שנדע: תוספת שכר? פנסיה תקציבית? • פרשנות

גלעד ארדן / צילום: ענבל מרמרי
גלעד ארדן / צילום: ענבל מרמרי

1. למה ממשלה צריכה לשקר? לרמות? לבלף את הציבור. למה שוטרים וסוהרים חושבים שמותר להם לשקר אותנו בפרצוף? - ואז גם לחשוב שיאמינו להם... הרי ברור באופן חד משמעי שהשוטרים, הסוהרים הפעילים וגם הגמלאים שלהם א י נ ם סובלים או פגועים מ"אי ביטחון תעסוקתי" (זו מנת חלקם של 3 מיליון המועסקים במגזר העסקי והעצמאי).

בישראל אי אפשר לפטר שוטר ולא סוהר - אלא אם ממש ממש סרח וגם נתפס "על חם" (כאלה יש ספורים בהיסטוריה). וגם במקרה הזה ייקח שנים של סחבת בהליכי דין משמעתי (חובה הקבועה בתקשי"ר) שבמהלכם משולם שכר מלא כולל שעות נוספות גלובליות. נמשיך: בשום מקום בעולם, גם בישראל, אי אפשר לפטר גמלאי - שכבר מקבל קצבת זקנה. לפטר אותו ממה? אז על איזה "אי ביטחון תעסוקתי" מדובר כאן? בקיצור - משקרים. כולם משקרים. החל מראש הממשלה בנימין נתניהו שתוך יממה אוים והתהפך, גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן וכמובן השוטרים, הסוהרים, כל גמלאיהם וגם נשותיהם המאורגנות בוועד עובדים חיצוני הקרוי "ארגון נשות השוטרים והסוהרים".

2. אתם חושבים שצריך לתת לשוטרים תוספת שכר? אז תדברו, תבדקו, תתאמו ותוסיפו שכר. הם באמת עובדים קשה. יום זה לא יום ולילה זה לא לילה. מסכנים את חייהם. משאירים משפחותיהם מאחור. אז תנו להם העלאת שכר. כמובן קודם כל תוספת משמעותית לשוטרים האמיתיים, אלה שתנאי העבודה שלהם מתוארים לעיל, ורק אחר כך, והרבה פחות אם בכלל, לאלפי (40% - 50% מהשוטרים והשוטרות?) שהם פקידים במדים כחולים שיושבים במשרדים ממוזגים, מאחורי שולחנות ומסכי מחשב.

אם ראש הממשלה והשרים חושבים שגם הסוהרים "דפוקים" בשכרם - אז בדקו והחליטו. רוצים לתת תוספות לכוווול גמלאי הסוהרים והשוטרים, ואחריהם בשם ההצמדה הקדושה גם לפעילי וגמלאי המוסד, שב"כ, משמר הכנסת - שבינתיים שומרים על שתיקה ונותנים לאחרים לעשות את העבודה גם בעבורם - תגידו. ישר ולעניין. ואז - אם זו "פנסיה תקציבית" - זה בין כה וכה ייבלע בתוך ה-25-24 מיליארד שקל לשנה, שיהפכו בשנה הבאה ל-26-27 מיליארד, שכולנו מממנים בעבור פנסיה תקציבית לעובדי ממשלה וציבור, ועוד 4-5 מיליארד למי מהשירות הציבורי שנסמכו-נצמדו אליהם במשך השנים, וגם אותם אנחנו משלמים. אם זו קרן פנסיה - אז תגידו איך אתם מצילים אותה מחורבן. אבל למה לשקר למה לספר ש"מגיע להם בגלל שאין להם ביטחון תעסוקתי"? 

3. "אם הממשלה תצביע לקחת לשוטרים ולסוהרים את השכר שלהם, אני, השר לביטחון הפנים, אקדם את נושא הקמת ועדי עובדים במשטרה", אמר השבוע השר גלעד ארדן. הרי לא "לוקחים" להם את השכר שהם לא מקבלים, במקסימום, ואם בכלל, לא מסכימים ל ה ו ס י ף להם את התוספת השקרית של "אי ביטחון תעסוקתי". אז למה לשקר אדוני השר?