האיחוד האירופי: ההשלכות של פינוי אל-אחמר יהיו חמורות

האיחוד שלח לממשלת ישראל הודעת אזהרה יממה לאחר החלטת בג"ץ לדחות את העתירה של תושבי קהילת חאן אל-אחמר • לפי החלטת בג"ץ, ישראל תוכל להתחיל בפינוי הכפר לאחר ראש השנה

הכפר הבדואי חאן אל-אחמר / צילום: רויטרס
הכפר הבדואי חאן אל-אחמר / צילום: רויטרס

יממה אחרי שבג״ץ דחה את העתירה של תושבי קהילת חאן אל-אחמר, הכפר הבדואי שנמצא בסמוך לכפר אדומים, שולח היום (ה') האיחוד האירופי אזהרה לממשלת ישראל. ״ראינו את הדיווחים על פי הם בג״ץ אישר לרשויות הישראליות להתקדם עם הריסות מבני הכפר״, נכתב בהודעה מטעם שגריר האיחוד האירופי בישראל. ״האיחוד והמדינות החברות חזרו על עמדותיהם מזה כבר בנוגע למדיניות ההתנחלויות שאינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי ומהלכי הרס מבני כפרים פלסטינים והאפשרות של העברת אוכלוסיות החיות שם בכפיה. הכפר חאן אל-אחמר, ממוקם באיזור רגיש בתוך שטח C, בנקודה שהיא אסטרטגית לשם שמירת רצף טריטוריאלי למדינה פלסטיינית עתידית״, נאמר בלשון ההודעה.

עוד אומרים באיחוד כי ההשלכות של ״הריסת מבני הכפר ונישול התושבים, כולל ילדים, בניגוד לרצונם יהיו חמורות במיוחד ויהוו איום על האפשרות לשמר את פתרון שתי המדינות״ וכי שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני אמרה בעבר כי היא מבקשת מן הרשויות בישראל לשקול מחדש את הכוונה להרוס את הכפר.

לפי החלטת בג״ץ, צו עיכוב הריסת הכפר יפוג ביום רביעי אחרי ראש השנה ואז תוכל לישראל להתחיל בפינוי הכפר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ אתמול שבעקבות החלטת בג״ץ "חאן אל אחמר יפונה. אני מברך את שופטי בג"ץ על החלטה אמיצה ומתבקשת - אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו-מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה".