בנק לאומי יפעיל חברת ניהול תיקים מקוונת בחודש הבא

הבנק מקים את חברת וידאה, שתספק ניהול השקעות באמצעות רובואדוויז • ניהול תיקים – יתרונות וחסרונות

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

עכשיו זה רשמי: בנק לאומי נכנס לתחום ניהול ההשקעות המקוון. הערב (ה') הודיע הבנק כי הדירקטוריון אישר את תחילת הפעילות של חברת וידאה, שתעסוק בניהול תיקים באופן מקוון (רובו אדוויז).

הכניסה צפויה לאחר קבלת האישורים הרגולטורים הרלוונטיים: ביוני האחרון התקבל רישיון ניהול התיקים מטעם רשות ניירות ערך. בנוסף בחודש אפריל פרסם בנק ישראל הקלות המאפשרות פתיחת חשבון תיק השקעות מבלי להגיע לסניף. בלאומי ממתינים לקבלת היתר קבוע לפתיחת החשבון המקוון וחיבור הלקוחות, ומעריכים כי חברת וידאה תצא אל הדרך בחודש אוקטובר הקרוב.

וידאה צפויה לעבוד בשיטה של רובו אדוויז. הכוונה היא שניהול ההשקעות ייעשה באופן אוטומטי, לאחר שיובהר פרופיל הסיכון והצרכים של הלקוח. הפעילות המקוונת תאפשר גם ניהול תיקים ללקוחות קטנים יחסית עם הון של כמה מאות אלפי שקלים, שכיום לא עומדים ברף המקובל בשוק. כמו כן הפעילות המקוונת צפויה להביא לכך שמבנה ההוצאות יהיה נמוך, ולכן לאומי יוכל להציע עמלות במחיר תחרותי בשוק. בנוסף לדמי הניהול, ירוויח לאומי גם מפעילות קנייה ומכירה של ני"ע.

רובו אדוויז הוא ניהול השקעות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים הבנויים של סריקה של מצב השווקים באופן שוטף בשילוב עם ניתוח פרופיל המשקיע ורמת הסיכון שלו. מדובר בתחום שהתפתח בשנים האחרונות, ונמצא במגמת צמיחה, ופונה בעיקר על הלקוחות הקטנים שאין בידיהם מספיק הון המצדיק פנייה למנהל תיקים מסורתי.