ארה"ב: אנו תומכים בפתרון שתי מדינות; זו קדימות לקושנר

אך דוברת משרד החוץ האמריקאי מדגישה, כי שני הצדדים חייבים להגיע להסכם • "המדיניות שלנו (לגבי שתי מדינות) לא השתנתה, אך אנו מבינים שאיננו יכולים לאכוף פתרון"

ג'ארד קושנר/ צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר/ צילום: רויטרס

במלאת 25 שנה לחתימת הסכמי אוסלו, הכריז אתמול (ה') ממשל טראמפ, כי הוא מוסיף לתמוך בפתרון של שתי מדינות לשני עמים, אך הוא מכיר בכך שאי אפשר לאכוף פתרון כלשהו על שני הצדדים.

בתשובה על שאלה האם ארה"ב עודה מחויבת לרעיון שתי המדינות, אמרה דוברת משרד החוץ האמריקאי, התר נורט, בתדרוך לכתבים: "כן, ודיברנו על כך הרבה בעבר; לנושא הזה יש קדימות אצל ג'ארד קושנר (המחזיק בתיק הסכסוך הישראלי - פלסטיני בבית הלבן) וג'ייסון גרינבלאט (שליח הנשיא למזה"ת)".

"הנשיא אמר בעקביות שהוא תומך בפתרון ששני הצדדים יכולים לעבוד אתו", אמרה הדוברת. "הוא מכיר בכך ששני הצדדים יצטרכו לעשות פשרות כדי להגיע להסכם כלשהו. אנו תומכים איפה בכל הסכם שהצדדים יכולים להגיע אליו".

היא הוסיפה: "המדיניות שלנו לא השתנתה. אנו גם מבינים שלא נוכל לאכוף אותה. שני הצדדים חייבים לשבת ולנהל מו"מ ישיר".

שאלה: "איך בדיוק מתכוון הממשל לעודד את הפלסטינים לחזור לשולחן הדיונים? ע"י סגירת המשרד שלהם בוושינגטון? ע"י קיצוץ הסיוע לאונר"א? ע"י קיצוץ הסיוע לבתי-חולים (במזרח ירושלים)? ע"י קיצוץ הסיוע לגדה ולעזה? ע"י הכרה בירושלים כבירת ישראל?

תשובה: "צריכה להיות גישה חדשה (לפתרון הסכסוך). שום דבר לא עבד עוד לפני שנולדנו. לכן אנו מנסים גישה חדשה, כדי לראות האם היא תצליח. אנו מחויבים לגישה החדשה. יש לנו אנשים בשטח שעובדים על קידום הגישה הזו ואנו מוסיפים להיות אופטימיים ומחויבים להוסיף לעבוד עמה".

"כאשר תכנית השלום תהיה מוכנה, ואנו נהיה מוכנים לחשוף אותה, נשמח להראות אותה לציבור העיתונאים", היא אמרה.