הנציבות תבחן התנהלות דיוויד קיז בפרשת ההטרדות המיניות

לאור תלונות על הטרדות מיניות ותוקפנות מינית לכאורה של כ-14 נשים, אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה יערוך בדיקה בנוגע להתנהלותו של הדובר לתקשורת הזרה של נתניהו • ח"כ מיכל רוזין: "לא ייתכן שעצימת עיניים וגלגול אחריות יהוו שכפ"ץ למה שמסתמן כמחדל, בייחוד כשמעל לכל השתיקה הרועמת של רה"מ"

צחי ברוורמן, יואב הורביץ ובנימין  נתניהו / רויטרס
צחי ברוורמן, יואב הורביץ ובנימין נתניהו / רויטרס

אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה יערוך בדיקה בנוגע להתנהלותו של דיוויד קיז, הדובר לתקשורת זרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאור תלונות על הטרדות מיניות ותוקפנות מינית לכאורה של כ-14 נשים שהתפרסמו במהלך הימים האחרונים, רובן ככל הנראה נוגעות לתקופה שלפני תחילת עבודתו בלשכת ראש הממשלה - תקיים הנציבות את הבדיקה.

ביום שישי פרסם ערוץ 10 (ברק רביד) כי שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, קיבל פנייה מהעיתונאי האמריקאי ברט סטפנס, אשר הזהיר אותו מפני העסקת קיז. סטפנס, כיום כותב דעות ב"ניו-יורק טיימס", ידע על הרחקתו של קיז ממערכת העיתון "וול סטריט ג'רנל" עקב תלונות נשים, וככל הנראה גם היה מודע לתלונות במכון מחקר בנוגע להתנהגות קיז.

אף על-פי כן, דרמר החליט באופן עצמאי שאין בכך מספיק בכדי לעדכן את לשכת ראש הממשלה והעסקתו של קיז, אשר עבר לישראל במטרה להתמנות לדוברו של נתניהו. אופן הטיפול של דרמר בעניין ייבחן גם הוא על-ידי הנציבות.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנתה אתמול (שבת) במכתב ישיר לנציב שירות המדינה החדש, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בבקשה שיורה על בדיקה מיידית וכוללת של פרשת ההטרדות המיניות של קיז והתנהלות דרמר. "לא ייתכן שעצימת עיניים וגלגול אחריות יהוו שכפ"ץ למה שמסתמן כמחדל, בייחוד כשמעל לכל השתיקה הרועמת של ראש הממשלה", כתבה רוזין במכתב להרשקוביץ. 

*** למיטב ידיעת "גלובס", בעניינו של דיוויד קיז טרם החל הליך פלילי כלשהו. בשלב זה פורסמו בכלי התקשורת טענות והאשמות שונות כי קיז לכאורה הטריד מינית נשים, ובהמשך לפרסומים אלה, בין היתר, יצא קיז לחופשה יזומה. קיז הוא בחזקת חף מפשע, אלא אם יורשע.