פז מציעה למכירה שלושה מגרשים בשווי מעל 100 מ' ש' בת"א

שווי חלקה של פז במגרשים שעליהם מתחמי תחנות התדלוק בן צבי, סלמה ואבו כביר, מוערך על ידי פז ב-100 מיליון שקל בעסקת מזומן או ב-130 מיליון שקל בעסקת קומבינציה

 

 

תחנת הדלק בבן צבי / צילום: שלומי יוסף
תחנת הדלק בבן צבי / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיה פז מעמידה למכירה את חלקה בשלושה מגרשים בתל אביב הכוללים תחנות תדלוק, תמורת סך המוערך על ידה בכ-100 מיליון שקל. מדובר במגרשים שבהם פועלות תחנות פז סלמה, בן צבי ואבו כביר בדרום העיר, אשר בשלושתם זכויות בנייה למסחר, תעסוקה ומגורים. בתחנת סלמה מחזיקה פז ב-15% מהזכויות ואילו בתחנות בן צבי ואבו כביר מחזיקה פז ב-100% מהזכויות.

פז בוחנת את מימוש המגרשים בשלוש דרכים: עסקת מזומן בשווי 100 מיליון שקל, עסקת קומבינציה בשווי 130 מיליון שקל, או מימוש הזכויות באמצעות שירותי בנייה. החברה שואפת להמשיך ולהפעיל את תחנות התדלוק גם לאחר מימוש הבנייה על המגרשים ומתנה זאת בהסכמי המכר. על פי דוחות פז, מכירת המגרשים בסך של 100 מיליון שקל תשקף לחברה רווח של 45 מיליון שקל.

המגרשים שהעמידה פז למכירה עשויים לעורר עניין בקרב חברות נדל"ן מניב, מגורים, וכמובן קבוצות רכישה הפעילות בתל אביב. תחנת פז סלמה בדרך סלמה, היא חלק מתוכנית הכוללת זכויות בנייה לבניית שני מגדלים בהיקף כולל של 50 אלף מ"ר. מגדל תעסוקה ומסחר בהיקף 26 אלף מ"ר, ומגדל מגורים הכולל 24 אלף מ"ר כולל ממ"ד. התוכנית נמצאת בהליכי קידום והיא תואמת את עקרונות תוכנית המתאר תא/5000, על כן ההערכות הן כי התוכנית תאושר. חלקה של פז בתוכנית מהווה 15%-17% והיתרה בבעלות בעלים נוספים.

שני המגרשים הנוספים כוללים זכויות בנייה מאושרות: בתחנת בן צבי בדרך בן צבי 46 זכויות בנייה מאושרות למבנה בן 10,000 מ"ר, 7,800 מ"ר מתוכם שטחי תעסוקה ו-1,600 מ"ר שטחי מסחר. בנוסף לזכויות אלה מאושרת לבנייה תחנת דלק חדשה. על המגרש בו פועלת תחנת פז אבו כביר ברחוב הרצל 188 זכויות בנייה מאושרת לבניית 5,500 מ"ר תעסוקה, 800 מ"ר מסחר, 440 מ"ר מרכז ספורט לצד תחנת תדלוק.

"שטחים בשווי היסטורי במקומות מרכזיים"

בחברה מציינים כי עד כה קיבלו שתי הצעות, אחת לגבי אחת התחנות ואחת המתייחסת לכל שלוש התחנות. מבין האפשרויות למימוש כל אחד משלושת הנכסים: מכירה במזומן, עסקת קומבינציה או שירותי בנייה עצמית, מציין מנכ"ל החברה יונה פוגל בשיחה עם "גלובס" כי "שתי האפשרויות הראשונות הן יותר מתאימות לפעילות של פז, אך כל מקרה ייבחן על פי התוצאה הכלכלית".

פוגל הוסיף כי "פז מחזיקה ומנהלת נדל"ן בהיקף של 21 אלף מ"ר המנוהלים כנדל"ן מסחרי המושכר לחנויות, מסעדות וכו' ב-50 מתחמים מסחריים. מלבד שטחים אלה, אנו מעוניינים להפוך 150 אלף מ"ר נוספים שבבעלותנו לשטחים מניבים. כאשר היתרון של פז הוא שטחים בשווי היסטורי במקומות מרכזיים, וכן, ידע וניסיון בניהול נכסים מניבים".

פז היא חברת הדלק עם היקף התחנות הגדול ביותר שמצוי על קרקעות בבעלותה. מתוך 275 תחנות דלק של פז, 104 תחנות נמצאות על קרקע בבעלותה (ב-11 מהן שותפים גם בעלים אחרים בקרקע). התחנות כוללות גם 244 חנויות נוחות Yellow, ובסך הכל 59 מתחמים קמעונאיים, שכוללים 21.5 אלף מ"ר שטחי מסחר בבעלות החברה, המושכרים לצדדים שלישיים, ומזכים את החברה בדמי שכירות ודמי ניהול.