אחרי האישור לתרופה Ajovy: אי.בי.אי מעלה מחיר יעד לטבע

האנליסט סטיבן טפר מאי.בי.אי כתב היום בתגובה לאישור כי "זוהי אבן-דרך חשובה. להערכתנו, עלייה שבין 10% ל-15% כתגובה מיידית לאישור היא מוצדקת"

לאחר קבלת האישור המיוחל לתרופה Ajovy (בשמה הקודם Fremanezumab), בבית ההשקעות אי.בי.אי מעלים היום (א') מחיר יעד למניית טבע  , מ-26 דולר ל-28 דולר. טבע קיבלה את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, לשיווק התרופה לטיפול במיגרנה ביום שישי האחרון, ובתגובה מניית טבע עלתה במסחר המאוחר בניו-יורק ביום שישי ב-6% למחיר של כ-24.2 דולר, והיום היא מזנקת במסחר בתל-אביב, נכון לשעת פרסום הידיעה, בכ-7.7%. 

מניית טבע עלתה
 מניית טבע עלתה

האנליסט סטיבן טפר מאי.בי.אי כתב היום בתגובה לאישור כי "זוהי אבן-דרך חשובה. להערכתנו, עלייה שבין 10% ל-15% כתגובה מיידית לאישור היא מוצדקת". 

לדברי טפר, "מדובר בבשורה חיובית מאוד, ולמרות שהשוק ציפה לה, היו גם חששות שיהיה עיכוב נוסף בדרך לאישור". הוא מזכיר כי המוצר נכנס לשוק עם שני מתחרים נוספים: אמג'ן, שכבר קיבלה אישור שיווק לפני מספר חודשים; ואלי-לילי, שצפוי לקבל אישור בזמן הקרוב. "שלושת הטיפולים מבוססים על תרופה ביולוגית שניתנת בהזרקה חודשית להקטנת מספר התקפי המיגרנה ואת עוצמתם על-ידי שיבוש מנגנון ה-CGRP", כותב טפר. "להערכתנו, למוצרים החדשים קיים בארה"ב בלבד פוטנציאל שבין 2 ל-2.5 מיליון מטופלים עם מיגרנה קשה והיקף שוק כולל שבין 8 ל-10 מיליארד דולר".

טפר מוסיף כי לטבע יש יתרון תחרותי מסוים, באפשרות להזרקה של פעם ב-3 חודשים במקום פעם בחודש, ולעומת זאת לשני המתחרים יש יתרון קל במזרק אוטומטי שיותר נוח להזרקה עצמית. "טבע טוענת כי בעתיד גם לה יהיה מזרק אוטומטי, ובכל אופן להערכתה קיימת קבוצה גדולה של חולים שיעדיפו להגיע לרופא לקבל הזרקה פעם ב-3 חודשים מלהזריק עצמאית כל חודש. למרות שמדובר במוצרים מעט שונים, לא קיים בידול משמעותי בין המוצרים, ואנו מעריכים שהשוק יתחלק בין שלושת המתחרים, עם יתרון קל לראשוניות של חברת אמג'ן", מציין טפר. 

הוא מעריך כי פוטנציאל המכירות בשיא למוצר של טבע הוא 1.6-2.4 מיליארד דולר בשנה, אך מסייג וכותב כי תהליך החדירה לשוק ייקח זמן, ומימוש מלוא הפוטנציאל ייפרס על פני 4-5 שנים. "להערכתנו, הצורך המשמעותי לפתרון לחולי מיגרנה קשים והמחיר, שנחשב מאוד סביר לתרופה ביולוגית, יאפשרו לחדור לשוק בקלות יחסית. המחיר הסיטונאי של Ajovy עומד על 6,900 דולר בשנה, דומה למחיר של המתחרה אמג'ן". 

AJOVY (fremanezumab)
 AJOVY (fremanezumab)

אף שהאישור לא ישפיע על תוצאות 2018 של טבע, טפר מצפה לצמיחה חדה במכירות בשנים הבאות החל מ-2019, והשפעה מהותית על שורת הרווח החל מ-2020. "קבלת אישור למוצר הדגל החדש Ajovy היא אבן-דרך חשובה בתולדות החברה. מדובר במנוע צמיחה מרכזי של החברה לטווח הבינוני, בתקופה שבה הקופקסון מוצר הדגל הקודם של החברה נשחק במהירות", מסכם טפר.