החופש בבית ההבראה גרסת עו"ד אלי זהר

וגם: מי נפגשו בהשקת השנה החדשה ומגדלי אלון?

אלכס לנדסברג ולנה קריינדלין / צילום: אביב חופי
אלכס לנדסברג ולנה קריינדלין / צילום: אביב חופי

אמש (מוצ"ש), אירחו בלה לוסטיג וישראל מקוב, יו"ר ביולייט ומיקרודמיק ולשעבר מנכ"ל טבע, את אירוע הגאלה השנתי של תיאטרון גשר, מתוקף תפקידו של מקוב כיו"ר אגודת הידידים של התיאטרון. מקוב מתכונן כבר עכשיו לנסיעה בשבוע הקרוב לניו יורק, קנדה ופיטסבורג, שם יצטרף לסיבוב ההופעות של התיאטרון עם ההצגות הדיבוק ובמנהרה. 

אל ביתם של בני הזוג בכרמי יוסף הגיעו בין היתר: עו"ד אלי זהר, יו"ר התיאטרון ורעייתו נילי; רותי היילפרן, מנכ"לית אגודת הידידים; לנה קרינדליין מנכ"לית התיאטרון; יבגני אריה, המנהל האמנותי; עו"ד מיכל ויצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית; ציפי ליבני, ראשת האופוזציה ובן זוגה נפתלי שפיצר; אלכס לנדסברג, בעל השליטה בקבוצת סנו; אשת העסקים עירונה טייק; סמי וטובה סגול; אמנון ונאוה דיק; ג'ואל ופרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון וייצמן; שרה ופרופ' מיכאל סלע; אילנה ויאיר המבורגר, מבעלי קבוצת הביטוח הראל; חנה וגדעון המבורגר, נשיא הקבוצה; רותי ואברהם (לולו) אסף, יו"ר אמנת; ג'ניס וקארן גילרמן; עו"ד יהודה רוה, מייסד ובעלי יהודה רוה ושות' ותמי רוה, יו"רית חברת החדשות; שרה ומיכה גייגר ואחרים.

בשיאו של הערב "גנב" את ההצגה עו"ד אלי זהר כשעלה לבמה והפגין ביצוע משלו לשיר "החופש בבית הבראה" שכתב חיים חפר. 

אלי זהר ורותי היילפרן / צילום: אביב חופי
 אלי זהר ורותי היילפרן / צילום: אביב חופי

אמנון ונאוה דיק / צילום: אביב חופי
 אמנון ונאוה דיק / צילום: אביב חופי

דניאל זייפמן וישראל מקוב / צילום: אביב חופי
 דניאל זייפמן וישראל מקוב / צילום: אביב חופי

יהודה ותמי רוה / צילום: אביב חופי
 יהודה ותמי רוה / צילום: אביב חופי

מייצרים אנרגיה לשיתוף פעולה

משלחת של כשלושים אנשי אקדמיה, יזמים ופוליטקאים נורבגים, הגיעה החודש לישראל. המטרה: השתתפות בכנס DLD ומפגש עם יזמים ישראלים. בחברי המשלחת ניתן היה לפגוש בנציגי אוניברסיטת סטוונגר ובראשם סגן הרקטור פרופ' דאג הוסבו, ובנציגי עיריית סטוונגר (שיש המכנים אותה "היוסטון של נורבגיה" בשל פעילותה בתחום הנפט והגז), ובראשם סגנית ראש העירייה ביורג טיסדל, שמבקרת בישראל ולא בפעם הראשונה. 

את המשלחת אירח במהלך ביקורה אורני איזקסון, קונסול כבוד של נורבגיה בתל אביב ויו"ר לשכת המסחר ישראל נורבגיה. הוא ערך מפגש במעמד השגריר הנורבגי יון הנסן באוואר. איזקסון ציין במקום כי יש להגדיל את נפח הסחר בין המדינות העומד היום על כ-250 מיליון אירו בשנה. עוד דובר במקום כי מתוכנן מפגש עסקי בין חברות ישראליות ונורבגיות בעיקר בתחומי החדשנות הרפואית בה ואספקת ציוד להפקת גז טבעי, כאשר נורבגיה היא יצואנית הגז הטבעי השניה בעולם.

יון הנסן באוורביורג טיסדייל אורני איזקסון ודאג אוסבו  / צילום: פרטי
 יון הנסן באוורביורג טיסדייל אורני איזקסון ודאג אוסבו / צילום: פרטי

משפחה כן בוחרים בבורסה לניירות ערך

יש לכם עסק משפחתי? דעו כי דירקטוריון הבורסה לני"ע אישר את השקתו של מדד ת"א-פמילי, שיורכב ממניות של חברות הכלולות ברשימת "חברות משפחתיות", כפי שתיקבע על ידי מרכז רעיה שטראוס לחקר עסקים משפחתיים, בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. ההחלטה על השקתו של המדד התקבלה גם לאור המלצות ה- WFE - World Federation of Exchanges לבורסות בהן נסחרות מניות של חברות משפחתיות, לאור חלקן המשמעותי בכלכלה הגלובלית.

המתודולוגיה לסיווג חברות כמשפחתיות הותאמה למאפייני השוק המקומי, כאשר חברה תוגדר כמשפחתית אם יתקיימו לגביה שני תנאים מצטברים: לפחות שלושה חברי דירקטוריון או נושאי משרה בחברה הם בני משפחה, ושיעור האחזקה של בעלי עניין בחברה הוא 40% לפחות.

עוד נמסר כי המדד יעודכן אחת לשנה, במועד עדכון מדדי המניות של הבורסה בחודש אוגוסט. חברות משפחתיות שנכללות ב"מאגר רימון" וששווי השוק שלהן עולה על 400 מיליון שקל, יכללו במדד ת"א-פמילי. עיקרי נתוני המדד: שווי שוק של כ-84 מליארד שקל, שווי החזקות הציבור כ-30 מליארד שקל. המועד הקובע לקביעת הרכב המדד יהיה תום יום המסחר, ב-4 באוקטובר 2018.

רעיה שטרוס  / צילום: אביב חופי
 רעיה שטרוס / צילום: אביב חופי

מפגש פסגה

מי נפגשו בהשקת השנה החדשה ומגדלי אלון?

מפגש מעניין סיפקה רגע לפני פרוץ תשע"ט השקתו של פרויקט מגדלי אלון בתל אביב של קבוצת ב.ס.ר בבעלות נחשון קויתי. אל טקס קביעת המזוזה והרמת כוסית לשנה החדשה במועדון הספא, הגיעו מלבד קויתי, גם אילנה ויאיר המבורגר, מבעלי קבוצת הביטוח הראל; שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל (שתי קבוצות הביטוח חברות בקבוצת הרכישה של המגדלים); דוד פתאל, בעל השליטה ברשת מלונות פתאל; ירון סורק, מנכ"ל אלקטרה בנייה; איש הנדל"ן רוני מאנה; עודד גבולי, מהנדס עיריית תל אביב; מוטי כסיף ואורי ברעלי, אדריכלי המיזם; ואחרים.

שלמה אליהו נחשון קיויתי דוד פתאל ויאיר המבורגר/ צילום: חן גלילי
 שלמה אליהו נחשון קיויתי דוד פתאל ויאיר המבורגר/ צילום: חן גלילי