מניית יוניטרוניקס זינקה לאחר עוד הסכם להקמת חניון אוטונומי

החברה דיווחה כי חתמה על חוזה להקמת חניון אוטונומי בבוסטון בכ-10 מיליון דולר • מתחילת 2018 דיווחה יוניטרוניקס על ארבעה הסכמים משמעותיים, נוסף על ההסכם הנוכחי שהיקפם המצטבר כ-97 מיליון שקל • שווי השוק של יוניטרוניקס מגיע ל-368 מיליון שקל, לאחר שהמניה עלתה בכמעט 50% בשלושה חודשים

מניית חברת יוניטרוניקס  זינקה היום (א') בכ-8% במחזור גבוה בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר (א') כי חתמה על חוזה (באמצעות חברה נכדה בבעלות מלאה) להקמת חניון אוטונומי בבוסטון בכ-10 מיליון דולר (כ-36 מיליון שקל).

התשלום עבור הפרויקט, שמתוכנן להסתיים במהלך שנת 2020, צפוי להתבצע בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצועו.

יוניטרוניקס פועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים, נמצאת בשליטת קרן פימי (מחזיקה 50% מההון) והמייסד והמנכ"ל חיים שני (המחזיק בכ-22%).

מתחילת 2018 דיווחה יוניטרוניקס על ארבעה הסכמים משמעותיים, בנוסף להסכם הנוכחי, שלושה מהם להקמת חניונים רובוטיים בארה"ב, בהיקף מצטבר של כ-97 מיליון שקל. 

מניית יוניטרוניקס
 מניית יוניטרוניקס

עם פרסום דוחות החברה לחצי הראשון של 2018, בחודש שעבר, הודיעה יוניטרוניקס כי היא בוחנת את פיצול הפעילות שלה, כך שפעילות הפתרונות האוטומטיים (מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומיים) שצומח בקצב גבוה, ומבוצע כיום באמצעות החברה וחברה בת, יעבור לחברת אחות.

בחברה הדגישו, עם זאת, כי אין כל ודאות באשר לאופן ביצוע הפיצול, מועדו ותנאיו. זאת ועוד, לאור הצורך בפרסום תשקיף ורישום למסחר בבורסה, הפיצול כפוף לאישורים שונים, ובכלל זה לאישור הפחתת הון מבית המשפט, להחלטה סופית של דירקטוריון החברה וכן לקבלת אישור הבורסה בתל אביב לרישום למסחר ואישור של רשות המסים.

המנכ"ל חיים שני ציין בהקשר זה, כי "אם התנאים לפיצול יבשילו והפיצול יתקיים, החברה מאמינה כי הוא יאפשר לפעילות הבקרים הנותרת בחברה מיקוד ניהולי במנועי הצמיחה הרלוונטיים, העמקת הפעילות בשוקי המטרה, שיפור ברווחיות, בתזרים המזומנים ובכלל המדדים הפיננסיים, וכן מיצוב מתאים יותר של החברה בשוק ההון כחברה רווחית לאורך זמן עם אפשרות לחלק דיבידנדים".

שווי השוק של יוניטרוניקס, שפועלת בארץ ובעולם באמצעות 165 מפיצים ושתי חברות בנות בארצות הברית וסניפים במדינות נוספות, עומד כיום על 368 מיליון שקל לאחר עלייה של קרוב ל-50% במניה בשלושה חודשים.

פימי רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני כשנתיים וחצי (מארס 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל, כך שהקרן רשמה עד היום תשואה של 66% על השקעתה, שבוצעה בפרמיה של 30% על מחיר השוק.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה יוניטרוניקס צמיחה של 9.3% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהסתכמו בכ-95.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי קפץ ב-80% והגיע לכ-6.1 מיליון שקל, והרווח הנקי הגיע לכ-2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כמיליון שקל בתקופה המקבילה.