איתוראן השלימה רכישת השליטה ברוד טראק הדרום אמריקאית

חברת איתוראן, שנמצאת בשליטת איזי שרצקי, שילמה 91.7 מיליון דולר לבעלי המניות הקיימים בחברת Road Track Holding, והיא מחזיקה כעת ב-81.3% מספקית המוצרים והשירותים לרכב • לשתי החברות יש מיזם משותף בברזיל ובארגנטינה

חברת איתוראן  השלימה בסוף השבוע את רכישת השליטה בחברה הדרום אמריקאית Road Track Holding, שעליה דיווחה בחודש יולי. איתוראן שילמה 91.7 מיליון דולר לבעלי המניות הקיימים בחברה, 75.7 מיליון דולר מהסכום במזומן, סכום נוסף של כ-12 מיליון דולר במניות איתוראן (כ-1.7% מהון המניות) והיתרה, 4 מיליון דולר, תועבר בשלוש השנים הבאות להנהלת החברה, שתישאר בתפקידה.

עם השלמת העסקה מחזיקה איתוראן ב-81.3% מ-Road Track Holding. איתוראן נסחרת בנאסד"ק בשווי 692 מיליון דולר. 

מניית איתוראן
 מניית איתוראן

איתוראן מספקת שירותים לסביבת הרכב, והחברה הנרכשת נחשבת לאחת מהספקיות הגדולות באמריקה הלטינית של מוצרים ושירותי טלמטיקס ישירות ליצרניות הרכב. הלקוחות העיקריים שלה הם שני יצרני רכב גלובליים וכן סוכנויות רכב, חברות ביטוח וחברות מימון רכב. לשתי החברות יש גם מיזם משותף בברזיל ובארגנטינה. ב-2017 הכנסותיה היו כ-96 מיליון דולר, והיא רשמה EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 21 מיליון דולר ורווח נקי של 8.5 מיליון דולר.

"אנחנו מרוצים מאוד מהשלמת הרכישה הגדולה הראשונה שהיא חלק חשוב מאסטרטגיית הצמיחה של איתוראן בשווקים הגלובליים", אמר מנכ"ל איתוראן, אייל שרצקי. "Road Track, כחלק מאיתוראן, היא כוח משמעותי באמריקה הלטינית, עם קשרים עמוקים עם יצרניות הרכב. העסק המשולב יכלול כ-1.8 מיליון מנויים, עם קצב הכנסות של כ-400 מיליון דולר. אנחנו נרגשים לקבל את הנהלת ועובדי Road Track ומצפים להרחיב את הפעילות ולהגביר את יצירת הערך לבעלי המניות".

בראיון שפורסם לפני מספר ימים ב"גלובס" סיפר איזי שרצקי, נשיא איתוראן ובעל השליטה בה, על הרכישה: "יש לנו שותף בארגנטינה וברזיל, בפרויקט גדול של GM. אנחנו מייצרים מערכות לתוך הרכב במפעל של GM. השותף שלנו בפרויקט הוא יהודי ממקסיקו, בחור מקסים. חתמנו איתו על הסכם בברזיל ובארגנטינה, הלכנו יחד 50%-50%. יש לשותף גם פעילות במקסיקו, אקוודור וקולומביה. עכשיו קנינו אותם. אגב, לפני המשבר של שנת 2008, שקלנו לקנות אותם ב-400 מיליון דולר, אבל אז הגיעה המפולת. אנחנו קשים בלקנות חברות - אני לא טבע. בדקנו המון חברות ובכל חברה מצאנו משהו. לקנות זה קל, לקנות טוב - זה מאוד קשה". 

את איתוראן ייצג בעסקה עו"ד יורם ל. כהן. את רוד טראק ייצג עו"ד ג'יימס קרדון ממשרד Hahn & Hessen LLP.