שקד חתמה על הקמת ביהמ"ש למשפחה בבית שמש

ביהמ"ש החדש לענייני משפחה צפוי לשפר את השירות שיינתן לתושבי בית שמש והסביבה, לקצר הליכים ולהוריד את העומס מביהמ"ש בירושלים • שרת המשפטים: "אנחנו מתייעלים, מונעים בזבוז זמן ונותנים שירות טוב יותר לאזרח"

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

שרת המשפטים איילת שקד חתמה היום (ב') על הקמת בית משפט לענייני משפחה בבית שמש - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בבשורה משמעותית לתושבי בית שמש, מבשרת ציון וצור הדסה, השייכים בחלקם הגדול למועצה האזורית "מטה יהודה", שהיא המועצה האזורית בעלת מספר היישובים הגדול ביותר בישראל. היום אחר-הצהריים צפויה לחתום על הקמת בית המשפט החדש גם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ובכך יינתן האות לפתיחתו.

בית המשפט החדש לענייני משפחה יפעל מהמבנה החדש של בית משפט השלום בעיר, אותו חנכה לפני כשנתיים וחצי השרה שקד יחד עם נשיאת בית המשפט העליון דאז מרים נאור, והוא יצטרף בכך למחלקה האזרחית, הפלילית ותביעות קטנות הפועלות כיום בבית משפט השלום בעיר.

לפי המידע שנמסר ל"גלובס", בית המשפט החדש צפוי לפעול 3 פעמים בשבוע ובכך לאפשר לתושבים לנהל את עניינם בעיר ולייתר את הצורך מהתושבים להגיע עד לירושלים. בית משפט השלום בעיר בית המשפט, כמו גם בית המשפט החדש לענייני משפחה, יהיו תחת נשיאותו של נשיא בתי משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן.

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "העיר בית שמש גדולה דיה כדי לזכות בבית משפט למשפחה משלה. לכך מתווספים היישובים הרבים שסובבים את העיר, ובתוכם ישובים גדולים כמו מבשרת ציון, אבו גוש וצור הדסה. הקמת בית המשפט החדש היא חלק מהתייעלות שאנחנו מובילים למען האזרח גם בקיצור הליכים. בדרך זו נמנע בזבוז זמן יקר לתושבים שכל רצונם הוא קיום הליך מהיר ונגיש עבורם. אני מודה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אסתר חיות, ולנשיא בתי משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, על שיתוף-הפעולה בנושא".

עו"ד אברהם אטיאס, סגן יו"ר ועד מחוז ירושלים ויו"ר ועדת בית משפט לענייני משפחה ובתי דין רבניים, בירך על המהלך: "אני מברך על החלטת השרה המשמעותית לפתוח בית משפט לענייני משפחה בעיר בית שמש. בכל פעם מחדש אני מתפעל מפועלה הרב של שרת המשפטים, אשר אין לו אח ורע. העיר בית שמש מונה כ-120,000 תושבים. אין לי ספק כי פתיחת בית משפט לענייני משפחה בעיר בית שמש תנגיש לתושבי העיר את השירות הרגיש בענייני משפחה, ללא צורך להיטלטל עד לעיר ירושלים. כמו כן, פתיחת בית המשפט בעיר בית שמש תוריד באופן ניכר את העומס הרב הרובץ על בית המשפט לענייני משפחה בירושלים".