גבי אדרי מזרים 680 אלף שקל לאדרי-אל לתשלום ריבית אג"ח

בעל השליטה בחברת הנדל"ן אדרי-אל מזרים לה את הסכום כדי לסייע לה בתשלומי ריבית האג"ח שהיא מתקשה לפרוע • אדרי-אל: "סכום זה מהווה חלק ממסגרת אשראי של 3 מיליון שקל שאושרה במוסדות החברה" • הנכס העיקרי של החברה הוא קניון בקריית שמונה, ששוויו הוערך בסוף יוני ב-108 מיליון שקל

המתווה החדש לפירעון חוב האג"ח של חברת אדרי-אל  מתחיל להתממש. במסגרת זו, גבי אדרי, המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, ממשיך לסייע לחברת הנדל"ן עם תשלומי ריבית האג"ח  שאותם היא מתקשה לפרוע, והזרים לה לצורך כך קרוב 680 אלף שקל. באדרי-אל ציינו כי סכום זה "מהווה חלק ממסגרת אשראי בהיקף של 3 מיליון שקל אשר אושרה במוסדות החברה".

הזרמה זו מיועדת לתשלום ריבית חודשי ספטמבר-נובמבר, וזאת לאחר שבימים האחרונים אישרו המחזיקים מתווה מעודכן לפירעון יתרת האג"ח, שהיקפה עמד בדוחותיה הכספיים האחרונים של אדרי-אל על כ-90 מיליון שקל. מועד פירעונה המקורי של הסדרה נקבע ליולי 2017 והוא נדחה בכשנה לאחר שתוכניות החברה לעמוד בתשלום באמצעות מכירת הנכס העיקרי שלה, קניון שמונה סנטר שבקריית שמונה, השתבשו.

בחודשים האחרונים בחנה אדרי-אל אפשרות להנפקת אג"ח חדשה, במטרה לעמוד במועד התשלום החדש של הסדרה, אולם עד כה אפשרות זו לא התממשה, ובחודשי הקיץ האחרונים נדחה שוב מועד פירעון החוב. במסגרת המתווה נקבע כעת בין היתר כי מחזיקי האג"ח לא ינקטו בהליכי כינוס למימוש השיעבודים ששועבדו לטובתם בהנפקה, עד סוף חודש נובמבר, וכי אדרי-אל תעביר מדי חודש את תשלומי הריבית השוטפים על החוב.

עוד תמורות למחזיקי האג"ח

המתווה קובע תמורות נוספות למחזיקים, בהן עד 7 מיליון שקל, אותן יהיו זכאים לקבל המחזיקים במקרה בו אדרי-אל תמכור את נכס אורנים שבידיה (קרקע בחיפה עליה פועל סניף של רשת שופרסל), למרות שנכס זה אינו משועבד לטובתם. עוד קובע המתווה כי אדרי יעביר כתב ערבות אישית מוגבלת עד לסך של 15 מיליון שקל להבטחת פירעון האג"ח וכי הוא ירכוש "אג"ח נחות במסגרת הצעת רכש עד לסכום כולל של 3 מיליון שקל", או לחילופין יפקיד את הסכום לצורך פירעון חלקי של החוב. כמו כן, נקבע כי במקרה שבו אדרי-אל לא תפרע את החוב במלואו למחזיקים, הריבית השנתית על האג"ח תעלה ל-16%.

אדרי-אל, שפעילותה מתרכזת בצפון הארץ, פועלת בתחומי הייזום, הפיתוח, ההקמה, ההשכרה, הניהול וההחזקה של נדל"ן, ומחזיקה כיום בכמה נכסים בישראל, שכאמור, המרכזי שבהם הוא קניון שמונה שבקריית שמונה, ששוויו בספרים בסוף המחצית הראשונה של 2018 עמד על 108 מיליון שקל.