מי יהיה הממונה על שוק ההון? 2 סגנים הוזמנו לראיון

לאחר ששלושת הסגנים לממונה על שוק ההון הפורשת דורית סלינגר הגישו ערעור על פסילתם מהגשת מועמדות, החליטה נציבות שירות המדינה לאשר את ערעורם של שניים מהם: הראל שרעבי ואסף מיכאלי • השניים זומנו לראיון בוועדה הערב לצד גתית גור-גרשגורן

הפתעה בוועדה למינוי הממונה על שוק ההון: לאחר ששלושת הסגנים לממונה על שוק ההון הפורשת דורית סלינגר הגישו ערעור על פסילתם מהגשת מועמדות, החליטה נציבות שירות המדינה לאשר את ערעורם של הראל שרעבי ואסף מיכאלי. גתית גור-גרשגורן, בכירה ברשות ניירות ערך שנחשבה לשם מוביל אך לא הוזמנה לסבב הראיונות אתמול, זומנה כעת אף היא והשלושה יתייצבו הערב (ב') בפני הוועדה בראשות מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.

הממונה על שוק ההון הוא אחד מתפקידי הרגולציה החשובים והרגישים במשק הישראלי שבמסגרתו מתנהל הפיקוח על ניהול חסכונות ציבור בהיקף של 1.7 טריליון שקל. 

כפי שנחשף ב"גלובס", לישורת האחרונה הגיעו מספר מועמדים מפתיעים, ולראיונות זומנו 7 מועמדים, ובהם רמי דיין, לשעבר המשנה לממונה על שוק ההון, שכיהן במספר תפקידים בשוק הפרטי (משנה למנכ"ל בהראל ובכלל ביטוח); לימור דנש, בכירה לשעבר בכלל ביטוח; שגית אפיק, היועצת המשפטית של ועדת הכספים; ורון ויסברג, מנכ"ל הכשרה ביטוח לשעבר.

מספר מועמדים שנחשבו "מובילים" בבורסה השמות כלל לא הגיעו למיונים - בהם עורכת הדין מיה ליקוורניק, שנחשבה מועמדת מובילה אך כלל לא הגישה מועמדות סופית; וענת לוין (כנ"ל).

אסף מיכאלי, הראל שרעבי ויואב גפני כאמור ביקשו להגיש מועמדות ונפסלו בשל אי-עמידה בתנאי הסף, אך כעת הוחלט לאשר לשניים מהם להתמודד בכל זאת על התפקיד.