טסתם ב-12 לספטמבר? ייתכן שעליכם להתחסן נגד חצבת

משרד הבריאות מפרסם היום כי במספר טיסות לישראל מקייב או מאמסטרדם שהתקיימו ב-12 לספטמבר קיים חשש להידבקות במחלת החצבת • לפי הודעת המשרד, על נוסעי הטיסות האמורות המשתייכים לקבוצות סיכון לפנות ללא דיחוי לרופא המטפל לקבלת חיסון סביל עד מחר

מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

טסתם ב-12 לספטמבר? ייתכן שעליכם להתחסן נגד חצבת. משרד הבריאות מפרסם היום (ב') כי במספר טיסות לישראל מקייב או מאמסטרדם שהתקיימו בתאריך זה קיים חשש להידבקות במחלת החצבת.

לפי הודעת המשרד, מדובר בטיסות שהתקיימו במועדים מסוימים: בתאריך 12/9/18 - בטיסה שהגיעה מקייב דרך אמסטרדם של חברת UIA (מספר טיסה PS101); ובטיסה נוספת מאמסטרדם לתל-אביב שהפעילה חברת KLM (מספר טיסה KL461) - הגיע נוסע שקיים חשד לגביו כי הוא חולה בחצבת. באותו היום, כלומר ב-12/9/18, בטיסה מספר 779 של חברת התעופה אייר אוקראינה, טיסה שהמריאה בשעה 12:00 (אחרי איחור של שעה) - הגיע נוסע שקיים חשד לגביו כי חלה בחצבת.

נוסעים שהיו על הטיסות והשייכים לאחת מהקבוצות הבאות מתבקשים לפנות טלפונית בהקדם להתייעצות על הצורך בקבלת חיסון בלשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם. מדובר בתינוקות מתחת לגיל 12 חודשים, בנשים הרות, באנשים הסובלים מליקויים במערכת החיסון (כגון חולי סרטן בזמן טיפולים כימותרפיים, חולים המטופלים בסטרואידים במינון גבוה או חולים באיידס).

לפי הודעת משרד הבריאות, על נוסעי הטיסות האמורות והמשתייכים לאחת מ-3 קבוצות הסיכון שפורטו לעיל לפנות ללא דיחוי לרופא המטפל לצורך קבלת חיסון סביל עד מחר, יום שלישי 18.9.18.

עוד ממליצים במשרד הבריאות כי נוסעי הטיסות האמורות שיפתחו מחלת חום עם פריחה במהלך 7-18 ימים מאז הטיסות, יודיעו לרופא המטפל טרם הגעתם למרפאה כי ישנו חשד שנדבקו בחצבת עקב מגע עם חולה חשוד לחצבת בטיסה.