הגרלה חדשה למחיר למשתכן: לראשונה בנס ציונה ובבנימינה

ההגרלה, שתצא לדרך ביום חמישי הקרוב, תכלול 5,841 יח"ד ב-21 יישובים ברחבי הארץ • 60% מיחידות הדיור צפויות להיות באזורי ביקוש

שר האוצר משה כחלון בטקס חנוכת פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אורי חודי
שר האוצר משה כחלון בטקס חנוכת פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אורי חודי

במשרד האוצר, מטה הדיור ומשרד הבינוי והשיכון ממשיכים לפרסם את ההגרלות הגדולות לזכאי מחיר למשתכן. בעוד שלושה ימים, ב-20 לחודש הנוכחי תיפתח ההרשמה להגרלה הגדולה השישית במספר. ההגרלה הקרובה צפויה לכלול 5,814 יחידות דיור מוזלות ב-21 יישובים ברחבי הארץ.

במסגרת ההגרלה שתיפתח יכללו הישובים: מודיעין, נתניה, אשקלון, בית שמש, חדרה, רמלה, נהריה, אופקים, בית"ר עלית, נס ציונה, קריית מוצקין, נצרת עלית, פרדס חנה, זיכרון יעקב, יוקנעם עלית, באר יעקב, אור עקיבא, בנימינה - גבעת עדה, עתלית, חיפה ואילת. נציין כי בנס ציונה, בנימינה גבעת עדה ואור עקיבא מדובר בפעם הראשונה שדירות מוזלות יוצאות להגרלה.

ממשרד האוצר נמסר הערב כי ההרשמה להגרלה הגדולה תסתיים ביום חמישי ה-11.10.2018 ותוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים ביום שני ה- 29.10.2018.

על פי רשימת הישובים המלאה, היישוב בו יוגרלו המספר הגדול ביותר של דירות מוזלות הוא באר יעקב עם היצע של 1,245 דירות. גם באשקלון מדובר בהיצע משמעותי עם 1,144 דירות מוזלות שישתתפו בהגרלה. היישובים בהם תכלול ההגרלה את המספר הנמוך ביותר של דירות מוזלות הם חדרה (גבעת אולגה) שם מדובר ב26 דירות בלבד ובנימינה גבעת עדה עם היצע של 18 דירות מוזלות בלבד.

בדומה להגרלות הקודמות, זכאי מחיר למשתכן השייכים לסדרה א' יזכו לעדיפות ראשונה מקרב זכאי כלל הסדרות אולם ההרשמה להגרלה הגדולה פתוחה לזכאי סדרות א' ו-ב'. במקביל, בהגרלה הנוכחית ישתתף גם פרויקט במסגרת תוכנית מחיר מטרה (תוכנית לדיור מוזל שיצאה לדרך עוד בימי הממשלה הקודמת) בעיר מודיעין שאליו יוכלו להירשם גם משפרי דיור. עם זאת, במחיר מטרה העדיפות היא למחוסרי דירה.

עוד על פי נתוני האוצר, עד כה זכו כ-52 אלף משקי בית בהגרלות מחיר למשתכן, למעלה מ-500 הגרלות התקיימו ב-72 יישובים שונים ברחבי הארץ. עם זאת, התחלות הבנייה במסגרת התוכנית עדיין לא מצליחות להדביק את קצב ההגרלות כאשר עד היום הותאו היתרים או החלטות ועדה (שלב מוקדם יותר בהליך הרישוי) ל-29 אלף יחידות דיור מתוך קרוב ל-60 אלף יחידות דיור מוזלות במגרשים בהם זכו קבלנים ויזמים.