ש״ס ודגל התורה הודיעו על תמיכה במשה ליאון לעיריית י-ם

סיכוייו של המועמד החרדי יוסי דייטש להיבחר לראשות עירית ירושלים מצטמצמים

משה ליאון / צילום: איל יצהר
משה ליאון / צילום: איל יצהר

סיכוייו של המועמד החרדי יוסי דייטש להיבחר לראשות עיריית ירושלים מצטמצמים: סיעות ש"ס ודגל התורה בירושלים הודיעו על תמיכה משותפת במועמדותו של משה ליאון, ופגעו ביכולת של דייטש לגייס מספיק תומכים.

במהלך חול המועד סוכות, ה-26 ו ה-27 בספטמבר, אמורים כל המועמדים והמתמודדים ברשימות למועצה ברחבי ישראל להתייצב בפני מנהלי הבחירות העירוניים (פקידי משרד הפנים) ולהגיש את טפסי המועמדות, בצירוף הפרטים הטכניים הנדרשים (ערבות, תעודת יושר) וכך למעשה יש לדייטש עוד כשבוע להתחרט ולא להתמודד כלל.

אם דייטש יפרוש מן המירוץ ישארו המועמדים הבולטים הבאים: משה ליאון, שכבר קודם לכן זכה לתמיכתם של השרים אריה דרעי ואביגדור ליברמן; השר להגנת הסביבה זאב אלקין, אשר זוכה לתמיכת ראש הממשלה נתניהו וראש העיר המכהן ניר ברקת, אך לא למימון מלא מטעם תנועת הליכוד (בשל התנגדות הסניף המקומי בירושלים); עפר ברקוביץ ראש סיעת התעוררות במועצת העיר ירושלים ולשעבר סגן ראש העיר; וח״כ רחל עזריה (כולנו), גם היא חברת מועצה וסגנית ראש העיר לשעבר ומתמודדת בראש סיעת ירושלמים.

ממטה דייטש נמסר: ״בזירה המונציפאלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות. מחר בבוקר יתכנסו ראשי אגודת ישראל לדון בעניין״.

מערכת הבחירות בירושלים מעוררת עניין רב בשל היותה העיר הגדולה בישראל ובעלת החשיבות האסטרטגית הגדולה. אם אף אחד מן המועמדים לא יזכה במעל ל-40% הקולות בסיבוב הראשון ב-30 באוקטובר, ילכו תושבי ירושלים לקלפיות בפעם השניה ב-14 בנובמבר.

משה ליאון אמר הערב שהתמיכה של ש״ס ודגל התורה מרגשות ומחממות את ליבו. "זה מהווה נדבך חשוב מאד בדרכי להיבחר לתפקיד ראש העיר. אני מלא תקווה ואמונה ומשוכנע שאוכל לדאוג לירושלים ולתושביה ובעזרת השם להחזיר אותה לימיה הגדולים. אני מבטיח לכל תושבי העיר, על כל חלקיה וגווניה כי אהיה ראש עיר שדלתו ולבו פתוחים לכל".