ג'ק מא חוזר בו מהבטחתו לייצר מיליון עבודות בארה"ב

יו"ר עליבאבא אמר לסוכנות ידיעות סינית כי החברה כבר לא יכולה לעמוד בהבטחה בעקבות המתחים בין סין וארה"ב בנושא הסחר • "ארה"ב אוהבת תחרות וסין אוהבת הרמוניה. אלה שתי תרבויות שונות"

ג'ק מא / רויטרס
ג'ק מא / רויטרס

ג'ק מא, יו"ר עליבאבא, חוזר בו מהבטחתו לייצר מיליון עבודות בארה"ב. לדבריו, החברה כבר לא יכולה לעמוד בהבטחה בעקבות המתחים בין סין וארה"ב בנושא הסחר, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הסינית Xinhua. "ההתחייבות התבססה על שיתוף פעולה ידידותי בין סין וארה"ב ועל ההנחה שמתקיים סחר דו צדדי" אמר מא לסוכנות הידיעות, "המצב הנוכחי הרס את ההנחה הזו, ואין יותר דרך לעמוד בהבטחה".

מא כבר הזהיר כי מלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם עשויה להימשך עשורים, ושעל סין להתמקד בייצוא לאפריקה, דרום מזרח אסיה ואירופה. בוועידת משקיעים שנערכה בשנחאי השבוע הוא אמר כי "ארה"ב אוהבת תחרות וסין אוהבת הרמוניה. אלה שתי תרבויות שונות".

מא פגש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני שנתיים ותיאר את תכניתה של עליבאבא להוסיף במשך חמש שנים מיליון עסקים קטנים אמריקאיים לפלטפורמות של עליבאבא, דרכן יוכלו למכור לצרכנים סינים. הוא אמר כי כל עסק שיצטרף לפלטפורמות של עליבאבא יצטרך להעסיק אדם שינהל את המכירות הנוספות. מא צפוי לעזוב את תפקידו כיו"ר עליבאבא בעוד שנה.