WalkMe גייסה 40 מ' ד' על פי הערכת שווי של כמיליארד דולר

נשיא החברה רפאל סווירי: "החברה מתכוננת להנפקה בבורסת נאסדאק ב-2019" • סך הגיוסים של החברה לאחר סבב הגיוס השביעי (F) עבר את ה-200 מיליון דולר • סבב גיוס זה מגיע כשנה בלבד לאחר שהחברה גייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של חצי מיליארד דולר, ושנתיים לאחר שגייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר

רפאל סווירי / תמונה: WalkMe
רפאל סווירי / תמונה: WalkMe

כשנה בלבד לאחר שגייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של 500 מיליון דולר וכשנתיים לאחר שגייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר, מגייסת החברה הישראלית-אמריקנית WalkMe (ווקמי), שמוצריה נועדו להתאים את חווית השימוש באתרים לצרכיו האישיים של המשתמש 40 מיליון דולר נוספים. על פי גורמים המעורים בשוק, הגיוס בוצע הפעם על פי הערכת שווי של כמיליארד דולר. את הגיוס הובילה קרן Insight Venture Partners בהשתתפות קרן Mangrove. בין בעלי המניות בחברה גם הקרנות סקייל, גרינספרינג, פלינט, ג'מיני וגיזה.

בשיחה עם "גלובס" הסביר נשיא החברה ואחד משלוש מייסדיה רפאל סווירי, כי הגיוס לא היה מחויב המציאות וכי הוא נועד בעיקר למנוע סיכון תזרימי. "כשחברה גדלה בקצבים גדלים אתה רוצה לגדול אפילו יותר מהר, וגם לגדילה היה כסף אבל אם היה מתרחש עיכוב כלשהו בביצוע היינו יכולים להגיע מבחינת התזרים לסיכון, אז היה שווה לגייס כרית ביטחון כדי שיהיה יותר קל לרוץ מאוד מהר".

לדבריו, "כל תהליך הגיוס התרחש במהירות והתקבלו הצעות מהקרנות הכי מובילות בסכומים גבוהים מהסכום שהחברה ביקשה לגייס, וזאת אך ורק על סמך הנתונים שנמסרו למועצת המנהלים. אומרים תגייס כשאתה יכול ולא כשאתה צריך ומאחר שהייתה אחלה הצעה לקחנו אותה. לא לקחנו יותר בגלל הדילול", אמר סווירי.

עוד אמר סווירי כי מבחינת הכנסות החברה תהיה מוכנה להיות חברה ציבורית כבר בתחילת 2019. "נלך להנפקה (IPO). אין כרגע תוכניות קונקרטיות אבל אנחנו בדרך לשם, זה נראה משהו כמו 2019 מבחינת המוכנות שלנו - מבחינת הכנסות, תשתיות והמהלכים הפנימיים הדרושים כדי לתמוך בחברה ציבורית בנאסדאק. כאשר נהיה מוכנים נקבל החלטה כי לפעמים עדיף למשוך עוד קצת זמן כחברה כפרטית בעיקר על מנת לעשות השקעות לטווח הארוך ביתר קלות תוך פחות התחשבות בטווח הקצר".

ההודעה על הגיוס באה שלושה חודשים בלבד לאחר שביוני השנה רכשה ווקמי בסכום לא ידוע את הסטארט-אפ הישראלי DeepUI, שמבצע באופן אוטומטי פעולות עבור משתמשים באפליקציות שונות. זו הייתה הרכישה השלישית של ווקמי מאז 2017. שתי החברות הנוספות היו Abbi שנרכש בינואר 2017 ו-Jaco שנרכשה כשלושה חודשים מאוחר יותר.

הרכישות כולן בוצעו לטובת שיפור יכולות הניתוח והלמידה של האלגוריתמים בהם משתמשת החברה. הרכישה של Abbi משמשת אותה לביצוע ניתוחים על התנהגות משתמשים גם ברמת החומרה, ולא רק ברמת התוכנה. ואילו ל-Jaco טכנולוגיה לניתוח אנליטי חזותי המסייע להציג את הניתוחים והתובנות כסרטון וידאו. הטכנולוגיות של שלוש החברות שולבו באופן מלא במחלקת המו"פ של ווקמי בישראל.

לדברי סווירי, "החברה מוסיפה לחפש הזדמנויות רכישה נוספות בתחומים רבים כמו בתחומי הזיהוי תמונה וה-OCR (זיהוי טקסט מתוך תמונה)".

את המוצרים של ווקמי ניתן להמשיל למעין מערכת ניווט GPS לאתרים אפליקציות ומערכות מידע ארגוניות. כמו שאנו נעזרים ב-waze במקום לפענח את המפה ולבחור לבד בדרך הרצויה - כך המערכת של ווקמי מתייחסת למערכות מדע ואתרים מורכבים - היא מנחשת מה המשתמש רוצה ומנחה אותו יד ביד עד להשגת מטרתו במהירות ויעילות, וזאת כדי למנוע את יציאתו מהאתר בייאוש או לחסוך פנייה לשרות לקוחות טלפוני. הליווי נעשה באמצעות חלונות טקסט שקופצים למשתמש ומנחים אותו בדרך הנכונה. במערכות ארגוניות המערכת יכולה לעשות גם חלק מהעבודה עבור המשתמש באמצעות צ'אט-בוט של בינה מלאכותית ששואל את המשתמש אלו פעולות הוא מעוניין לבצע ובהסתמך על השאלות הבוט ממלא בעצמו את פרטי המידע במקומות הנכונים במערכת המורכבת.

המערכות מבוססות הבינה המלאכותית של ווקמי מבצעות הן את שלב הלימוד של הרגלי המשתמשים הן את הסקנת התובנות והן את הצעת הפיתרון. בהמשך הדרך, אמר סווירי, מתכננת החברה "להרחיב את מוצריה גם לתחום לעולמות הדסקטופ וזאת על מנת להיות מסוגל לבצע הדרכות לא רק על אתרים אלא תוכנות כמו וורד ואקסל ואף בתהליכים כמו התקנת ציוד היקפי כמו מדפסות, דבר שהוא אולי לא קריטי עבור משתמשים פרטיים אבל עשוי להיות משמעותי יותר בארגונים גדולים".

בראיון ל"גלובס" מוקדם יותר השנה הסביר סווירי כי המוצר של ווקמי משמש את לקוחותיו בשני אופנים עיקריים. עבור הלקוחות - כדי לייעל את השימוש שלהם בשירותים ופלטפורמות דיגיטליות, ועבור העובדים בארגון, שמשתמשים בעשרות מערכות שונות. לדברי סווירי, 30% מחברות פורצ'ן 500 הן לקוחות החברה, והכנסותיה עומדות על עשרות מיליוני דולרים בשנה. עם זאת, אמר, "החברה עדיין לא רווחית, כיוון שאנחנו גדלים בצורה משמעותית מאוד ובונים משרדים נוספים בעולם. אנחנו משקיעים בהתרחבות ובגיוסי כוח האדם שלנו בסינגפור ובאירופה, ויש לנו משרדים בארה"ב, ביפן ובאוסטרליה".

גם כן, WalkMe הייתה החברה המבטיחה של "גלובס" ב-2016.