נכסי תעשייה הניבו תשואה של 7.7% במחצית השנייה של 2017

שיעור התשואה לנכס מניב בישראל עמד על 7.46% במחצית השנייה של 2017 • שיעור התשואה על משרדים עמד על 7.5%

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

חושבים לשכור או להשכיר נכס מניב בישראל? לפי נתוני השמאי הממשלתי הראשי, אוהד עיני, שמתפרסמים היום (ה') שיעורי התשואה (שיעור ההיוון הכולל) הממוצע, נכון למחצית השנייה של 2017 בנכסי תעשייה ולוגיסטיקה עומד על 7.7%. שיעור התשואה על משרדים עומד על 7.5% ושיעור התשואה בנכסים מסחריים עומד על 7.2%. שיעור התשואה לנכס מניב בישראל עמד על 7.46% במחצית השנייה של 2017. 

"במחצית השנייה של שנת 2017", נכתב בסקירה של עיני, "נצפתה ירידה קלה בשיעורי התשואה של משרדים ויציבות בנכסי מסחר תעשייה ולוגיסטיקה, לעומת השיעורים שנצפו במחצית שקדמה לה. מגמה זו מעידה על יציבות בשוק הנכסים המניבים, ונובעת, בין היתר, מהיעדר חלופה אטרקטיבית להשקעה וממצב המשק". 

עוד נכתב כי "נמצא קשר בין רמת הקרבה של הנכס למרכז הארץ או למרכז הישוב לבין שיעור התשואה ממנו. בנכסים שמיקומם מרכזי נצפה שיעור תשואה נמוך ואילו בנכסים פריפריאליים נצפה שיעור תשואה גבוה. הקשר נובע, ככל הנראה ממרכיב סינון גבוה יותר בפריפריה".

מהסקירה עולה כי הנתונים מתבססים על 850 נכסים מניבים שכוללים משרדים, מסחר, מבני תעשייה ולוגיסטיקה, וזאת בפריסה ארצית של כ-35 ערים ברחבי הארץ, באזורי ביקוש ובאזורי פריפריה.

נציין, כי הנתונים עליהם מצביע השמאי הממשלתי בסקירה מעידים על הגידול בביקוש למרכזים לוגיסטים (מרלו"גים) המאפיין את השנים האחרונות, וזאת בשל השינויים המהותיים בעולם הקמעונאות והצריכה. במרכז שינויים אלה, קיטון בצריכה מסורתית במרכזים מסחריים וקניונים, לצד גידול בביקושים למרכזים לוגיסטיים בשל עלייה עקבית בצריכה באינטרנט.