OPEC: נדרשות השקעות של 11 טריליון ד' לעמוד בביקוש לנפט

עד 2040, לפי התחזית של OPEC, צפוי מספר המכוניות המונעות באמצעות בנזין, גז טבעי וסולר מסביב לעולם להכפיל את עצמו לעומת המצב היום ולהגיע לכ-2.4 מיליארד כלי רכב • מספר המכוניות החשמליות ב-2040 צפוי להגיע לכ-320 מיליון, כ-13% מסך כלי הרכב בעולם

קידוח נפט / צילום: רויטרס, Essam Al Sudani
קידוח נפט / צילום: רויטרס, Essam Al Sudani

תעשיית האנרגיה העולמית תידרש להשקיע סכום מצטבר של כ-11 טריליון דולר בשני העשורים הבאים בכדי לעמוד בגידול הצפוי בביקושים לנפט מסביב לעולם. כך עולה מהתחזית השנתית שפרסם היום ארגון יצואניות הנפט (OPEC).

על פי התחזית הביקושים לדלקים פוסיליים שונים (נפט, גז טבעי ופחם) ימשיכו לגדול בעשורים הקרובים, למרות שיותר ויותר מכוניות חשמליות יעלו על הכבישים במדינות רבות בעולם. 

"למרות שחל גידול בהשקעות של חברות האנרגיה בשנת 2017, לאחר שנתיים של ירידה חדה למדי בהשקעות, וצפויה עלייה נוספת גם השנה, צריך לדאוג לכך שההשקעות יימשכו גם בשנים הקרובות בכדי לספק את הביקושים הגדלים והולכים", אמר המזכיר הכללי של אופ"ק,  Mohammad Barkindo . 

לפי התחזית, הביקוש היומי הממוצע לנפט יגדל בכ-7.3% לשנה ב-2017 עד 2023 ויגיע לכ-104.5 מיליון חביות ליום בעוד כ-5 שנים. ב-2040, על פי התחזית, הצריכה העולמית תעמוד על כ-112 מיליון חביות נפט ליום. 

הסיבה העיקרית לעלייה הצפויה בביקוש לנפט - המשך גידול במספר המכוניות במדינות אסיה, בעיקר בהודו ובסין. עד 2040, לפי התחזית של OPEC, צפוי מספר המכוניות המונעות באמצעות בנזין, גז טבעי וסולר מסביב לעולם להכפיל את עצמו לעומת היום ולהגיע לכ-2.4 מיליארד כלי רכב. מספר המכוניות החשמליות ב-2040 צפוי להגיע לכ-320 מיליון, כ-13% מסך כלי הרכב בעולם. 

בתוך כך, שר האנרגיה של רוסיה, אלכסנדר נובאק, אמר היום בריאיון ל-CNBC כי רוסיה מוכנה להעלות את תפוקת הנפט שלה החל בחודש נובמבר הקרוב, לאחר שהסנקציות של ארה"ב על איראן ייכנסו לתוקף (ב-4 לנובמבר). 

רוסיה ועוד מדינות החברות ב-OPEC צמצמו את התפוקה שלהן מתחילת 2017 במטרה לתמוך במחירי הנפט שרשמו ירידה חדה בשנים 2015-2016.