ביטוח | פודקאסט

"אנשי ביטוח לא רעים מטבעם, לימדו אותם לא להאמין לאחרים"

סדרת מוצר, פרק 1: גיל סדיס, למונייד • כיצד גייסה למונייד גייסה 180 מיליון דולר, ואיזו מהפכה היא עושה בעולם הביטוח? • כ-3 שנים אחרי, עם מעל ל-100,000 לקוחות משלמים בארה"ב, ראיינו את גיל סדיס, מנהל המוצר של החברה, ב"עוד פודקאסט לסטארט-אפים", כדי לשמוע איך הכול התחיל

"עוד שהייתי מפתח בתחילת הקריירה שלי, ידעתי שאני רוצה לעסוק במוצר. אני אוהב עבודה עם אנשים, ולמרות שאהבתי גם קוד, העדפתי להיות מעורב בהחלטות ולקבל החלטות לגבי מוצרים".

גיל סדיס הוא ה-Head of Product של חברת הסטארט-אפ הישראלית Lemonade (למונייד), המציעה שירותי ביטוח P2P ללא סוכנים או נציגי שירות המבסס על אפליקציה - המהווה אחד השמות החמים בעולם הפינטק בכלל ובתחום ה-InsureTech בפרט. החברה, אשר גייסה כ-180 מיליון דולר ומעסיקה עשרות עובדים בישראל ובארה"ב, רואה עצמה כחלוצה בתחום הביטוח ומטרתה "לשבש" (to disrupt) את התעשייה. ראיינו אותו לפרק ספיישל הראשון של עוד "פודקאסט לסטארט-אפים" (סדרת מוצר) כדי לשמוע עוד על הליך הבנייה של מוצר החברה.

המוצר של למונייד, אשר את פיתוחו מוביל סדיס ב-3 השנים האחרונות, מאפשר ללקוחות לבטח את עצמכם באמצע אפליקציה ושימוש רחב ב-AI ובצ'ט-בוטים. כך למשל, ניתן לבחור באפליקציה או באתר ביטוח דירה, לערוך את ההתאמות האישיות של הנכס שלנו ולשלם תוך דקות בודדות. לפי נתוני החברה, תהליך הגשת תביעת ביטוח - כולל הבירור והתשלום ללקוח - יכול לקחת כ-3 דקות בלבד. ובתוך כל זה, גיל אחראי על המוצר, פיתוחו ואיפיונו.

"הרעיון היה לקחת את כל הביזנס של חברות הביטוח ולשנות אותו מהקצה לקצה, באמצעות מוצר מהפכני", מסביר סדיס. "כיום, כשלקוח תובע את חברת הביטוח, הוא למעשה מתחרה עמה על הרווחים שלה. במקרה של למונייד, אנו גובים 20 אחוז עמלה מהפרמיות שלנו, ואת שאר הכסף שומרים כדי לשלם לתביעות. במידה ונשאר לנו כסף בקופה, אנו תורמים אותו לארגונים ללא מטרות רווח שהמשתמשים שלנו בוחרים בהם. זה מבטיח שהאינטרס שלנו ושל הלקוחות שלנו זהים".

ואיך, בתוך כך זה, מתחילים לבנות מוצר שמשנה את תעשיית הביטוח?

סדיס: "מה שאני אומר כאן נכון לכל מוצר, לא רק לביטוח - הכי חשוב זה להבין את השוק פה פועלים, להבין איך המשתמשים עצמם מתנהגים, ומה הם צריכים. במקרה שלנו, גילינו ביטוח עדיין נמכר כיום בפגישה או בשיחת טלפון, ולפיכך היה לנו ברור שאיזשהי חווית משתמש דומיית שיחה עם בנאדם אמיתי, שמתרחשת אל מול טכנולוגיה, תהיה בסיס הפיתרון שלנו".

"עשינו זאת על ידי גיוס של אנשי ביטוח מאד מנוסים, שעזרו לנו להבין את תהליך רכישת הביטוח, וגם לעמוד בקשר עם הרגולטורים בארה"ב - שהכשירו אותנו כחברת ביטוח מן המניין. לתוך כל התובנות הללו, יצקנו מוצר שניסינו לדאוג שיהיה הכי פשוט, הכי כייפי ויהווה הדרך הכי קלה לרכישת ביטוח בעולם. או לפחות כך אנו מרגישים", הוא מסכם.

מה זה בעצם אומר, לבנות מוצר?

סדיס: "בעיני, התכונה הכי חשובה של איש מוצר היא תקשורת - לדעת לתקשר טוב למעלה, למטה, ולצדדים. איש מוצר טוב הוא המנכ"ל של המוצר למעשה, וצריך להיות כריזמטי ולדעת לסחוף אחריו אנשים. כמובן שצריך להבין טוב את השוק, להבין מה המשתמשים רוצים, ובסופו של דבר - היום-יום מורכב מהרבה משימות: הכנת איפיונים, ניהול הספירנטים של הפיתוח, ריאיון עם לקוחות ומשתמשים, ועוד ועוד".

למונייד הוקמה ב-2015 על ידי שני יזמים סדרתיים: שי וינינגר, שהקים את Fiverr, ודניאל שרייבר, שהקים את PowerMat. כיום מחזיקה החברה במרכז פיתוח בתל-אביב ומטה בניו-יורק, והיא מעסיקה בהם עשרות עובדים, והרחיבה את פעילותה לכ-7 מדינות בארצות-הברית, שם מכרה כ-100 אלף פוליסות במצטבר.

"אנו נתפסים כחלוצים, הרבה מתחרים מנסים לחקות אותנו", מסכם סדיס. "אבל אנו בונים פה מוצר באמת טוב".

האזינו לפרק הספיישל הראשון של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" (סדרת מוצר) עם גיל סדיס, כדי לשמוע עוד על הליך הבנייה של חברת למונייד.

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge, וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.