רשת לרשות השנייה: המיזוג נפסל על סעיף לא רלוונטי

לטענת רשת, חוק הרשות השנייה אינו צופה מיזוג של בעלי רישיון, ולכן הסעיף לפיו הרשות פסלה את המיזוג בין רשת וערוץ 10 לא חל על הסיטואציה בה ניצב הערוץ כעת

מנכ"ל רשת, אבי צבי / צילום: אודי פורטל
מנכ"ל רשת, אבי צבי / צילום: אודי פורטל

רשת נלחמת על המיזוג עם ערוץ 10: ל"גלובס" נודע כי היום (ד') שוגר מכתב לרשות השנייה, בו טוענת רשת כי הסעיף לחוק הרשות השנייה, עליו הסתמכה חוות-הדעת המשפטית כי המיזוג כפי שנעשה איננו עולה בקנה אחד עם דרישת החוק, אינו רלוונטי לבקשת המיזוג

במכתב שנשלח על-ידי עורכי הדין של רשת, אלדד כורש ואורית ישראלי ממשרד עמית פולק מטלון ושות', נטען כי חוק הרשות השנייה אינו צופה מיזוג של בעלי רישיון, ולכן הסעיף לפיו הרשות פסלה את המיזוג לא חל על הסיטואציה בה ניצב הערוץ כעת.

במכתב נטען כי מטרת הסעיף שהיווה עילה לפסילה הוא הסדרת הסיטואציה בה אפיק - על מכלול השידורים בו והנכסים המופעלים במסגרתו, לרבות מניות חברת החדשות - נותר "יתום". במקרה כזה תכלית החקיקה ברורה: להבטיח מצב בו הבא בנעליו של בעל הרישיון ייטול על עצמו את מכלול ההיבטים הקשורים בהפעלת האפיק, ובכלל זה שידור חדשות באמצעות חברת החדשות ש"התייתמה" ומורשית לפעול באפיק שנזנח.

לטענת רשת, אין זה המצב במקרה של מיזוג רשת וערוץ 10. "מניות חברת חדשות 10 לא יהפכו 'יתומות' אלא יהפכו לנכס של החברה הממוזגת מכוח הוראת חוק החברות". בהתאמה, בסיטואציה שבפנינו אין נכס פנוי העומד למכירה, למי שיימצא באפיק 14 במקומו של ערוץ 10 או לכל צד שלישי אחר כלשהו".

המכתב מסתיים באיום סמוי, לפיו החלטת רשות השנייה לשלול את המיזוג על בסיס הסעיף המדובר היא שגויה, ו"רשת תכלכל את צעדיה בהמשך".