חברת הקורקינטים ליים מכריזה רשמית על תחילת פעילות בארץ

ענקית הקורקינטים השיתופיים הכריזה כי תחל את השירות בת"א ובהרצליה בתוך 30 יום

כפי שנחשף לראשונה באתר "גלובס", ענקית הקורקינטים השיתופיים ליים (Lime) מכריזה רשמית על תחילת פעילותה בישראל. החברה הכריזה על השקת השירות שלה בווינה כבר מחר (ו'), כשהיא מתכוננת להשקת השירות בישראל בחודש הבא. ישראל ואוסטריה משקפות את התרחבות פעילותה של ליים בזירה הבינלאומית, שעדיין לא כוללת ערים מרכזיות כמו לונדון או רומא.

ליים הכריזה כי תחל את השירות בשתי ערים בישראל בתוך 30 יום, כך הודיע סגן נשיא החברה, קייאן קונטה. לדבריו, החברה נמצאת במגעים אל מול שתי רשויות וגופים אחרים בישראל מזה 3 חודשים כדי להגדיר את שיתופי-הפעולה שיאפשרו את כניסתה לשוק - חודש אחרי כניסת המתחרה האמריקאית בירד (Bird) עם קורקינטים חשמליים להשכרה.

בירד פועלת בשלב זה בתל-אביב וצפויה להתרחב להרצליה. שתי החברות הן צעירות יחסית, ושתיהן נמצאות בתנופה עצומה - לפני כחודש אף הכריזה אובר על השקעה בחברת ליים, הפעילה כבר ב-70 ערים בארה"ב ובאירופה. שוויה של ליים מוערך ב-1.1 מיליארד דולר.

מפגע ציבורי או שירות יעיל? בירד וליים פועלות באופן דומה - השכרה קורקינטים חשמליים דרך אפליקציה ללא תחנות עגינה. עם תום השירות משאירים את הקורקינט למשתמש הבא. רחובות תל-אביב כבר מתמלאים בקורקינטים של בירד שעומדים במדרכות העיר או לאורך הטיילת - בדומה לאופני מובייק שצצים בכל פינת רחוב, כולל במרחבים המיועדים להולכי הרגל. היות שמדובר בקורקינט חשמלי, החברה מציעה תשלום לאזרחים שייקחו את הקורקינטים לביתם לשם טעינתם בלילה ("צפרים").

בנוסף, הרכיבה על קורקינט חשמלי, כמו גם על אופניים חשמליים, כבר התבררה כמסכנת את הולכי הרגל, והיקפה רק הולך וגדל. בבירד מציעים את השירות לבני 18 ואילך (למרות שהחוק מתיר רכיבה מגיל 16).