נתניהו באו״ם: יש לאיראן מתקן אטומי סודי שני

(עדכונים): ראש הממשלה נתניהו נאם הערב בפני מליאת האו״ם וחשף אתר אטומי סודי שני של האיראנים • לדבריו, האתר הסודי הכיל 300 טון של חומרים אטומיים • "ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים זאת. לא ניתן לכם לפתח נשק גרעיני, לא עכשיו, ולא בעוד 10 שנים ולא לעולם"

נתניהו בנאומו באו"ם / רויטרס
נתניהו בנאומו באו"ם / רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ה') בפני מליאת האו״ם וחשף אתר אטומי סודי שני של האיראנים. לדבריו, האתר הסודי הכיל 300 טון של חומרים אטומיים.

נתניהו פנה לראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בטענה שהוא לא מפעיל פיקוח מספק על האתרים האיראניים.

 

"נציגים יקרים, עליכם לשאול את עצמכם מדוע איראן שימרה מתקן אטומי סודי. כאשר מדינות אחרות ויתרו על המתקנים האטומים שלהם, הם הרסו את המתקנים ואת החומרים. התשובה לכך היא שאיראן לא הרסה את המתקן האטומי, היא כי הם לא נטשו את הכוונה שלהם לפתח נשק גרעיני. הם חיכו לזמן הנכון כדי לפרוץ לפצצה אטומית. אך זה לא יקרה, כי מה שאיראן מסתירה, ישראל מאתרת."

בהמשך דבריו פנה נתניהו לאיראנים והזהיר "ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים זאת. לא ניתן לכם לפתח נשק גרעיני, לא עכשיו, ולא בעוד 10 שנים ולא לעולם".

נתניהו התייחס לתקופת 10 השנים אשר היתה כלולה בהסכם הגרעין. ״אנשים רבים חשבו שאיראן תשתנה, אך היא השתמשה בכסף שקיבלה כדי לתקוף כורדים, לשחוט סורים בסוריה, לממן את החמאס בעזה ולירות טילים לתוך ערב הסעודית ואף להגביל את ה תנועה במיצרי הורמוז״.

נתניהו אף האשים במילים חריפות את המנהיגים האירופאיים: "האם הם צריכים עוד סימנים ועוד מידע כדי לקבל קריאת השכמה? אנחנו בישראל איננו זקוקים לקריאת השכמה.

"איראן מנסה להקים בסיסים צבאיים בתוך סוריה ותוקפת אותנו משם. בתוך עזה, הם מממנים התקפות טרור נגד האזרחים שלנו. בלבנון, איראן מנחה את החיזבאללה לבנות אתרים סודיים בהם נבנים טילים מונחים מדויקים היכולים לפגוע בעומק ישראל ברמת הדיוק של 10 מטרים.

"חיזבאללה משתמש באופן מכוון באזרחים התמימים של בירות כמגן אנושי, הם בונים את בסיסי המרת הטילים הנ״ל (לטילים מונחים מדויקים) באיזור שדה התעופה של ביירות".

נתניהו הוסיף: "ישראל יודעת בדיוק מה החיזבאללה עושים ואיפה הם עושים זאת ולא ניתן להם להתחמק מכך."

בהמשך דבריו האשים נתניהו את הגופים התוקפים את ישראל במסגרת האו״ם כמי שמביעים את האנטישמיות החדשה נגד מדינת היהודים. "מאשימים אותנו בשל חוק יסוד הלאום, כי אנחנו מגדירים את עצמנו כמדינת היהודים וקובעים שהעברית היא השפה הרשמית. זה לגמרי מגוחך. יש מדינה אחת בה עברית היא השפה הרשמית. יש כאן באו״ם מדינות רבות בהן רק שפה אחת רשמית למרות שמדברים בהן שפות מגוונות. ויש כאן עשרות מדינות המגדירות עצמן כמדינות לאום, למרות שחיים בהן מיעוטים. אף אחת מן המדינות הללו לא מותקפת ומושפלת כאן. מה מיוחד בנו? הסיבה לכך, כי רבים מכם מתנגדים לקיומה של מדינתנו".

נתניהו התייחס לנאום אבו מאזן ואמר שדבריו נגד החוק יסוד הלאום המוכיח שישראל היא מדינת אפרטהייד. ״אתה, אבו מאזן, כתבת עבודת מחקר המכחישה את השואה שלנו, ואצלכם ברשות הפלסטינית יש חקיקה האוסרת על אנשים למכור אדמות ליהודים ומי שמוכר, מוצא להורג. אתה, אבו מאזן, משלם לפלסטינים הרוצחים יהודים, ככל שהם רוצחים יותר, כך השכר עולה. ואתה מגנה את המוסריות שלנו וקורא לנו גזעניים? זו לא הדרך להגיע לשלום".