נתניהו לגוטרש: יש לערוך בדיקה במחסן ציוד הגרעין

עוד בפגישה עם מזכ"ל האו"ם נתניהו העלה את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים ואמר למזכ"ל שעל האו"ם לגייס את הקהילה הבינ"ל שתפעיל לחץ נוסף על חמאס כדי לשחררם

נתניהו נפגש עם גוטרש מזכ"ל האו"ם / צילום: אבי אוחיון לע"מ
נתניהו נפגש עם גוטרש מזכ"ל האו"ם / צילום: אבי אוחיון לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בבניין מטה האו"ם בניו יורק אתמול (ה') בלילה ובהמשך לנאום שלו, בו הפנה אצבע מאשימה אישית נגד יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמאנו, על העדר פיקוח מספק - הוא ביקש מגוטרש להתערב ולהורות לאמאנו לערוך בדיקה.

זאת על אף שנתניהו ציין אתמול שישראל כבר מסרה את המידע על המחסן הספציפי לסוכנות ולמדינות בנות ברית לישראל. כך שהמידע מונח בפני אמאנו.

עוד בפגישה עם מזכ"ל האו"ם נתניהו העלה בפגישה את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים ואמר למזכ"ל שעל האו"ם לגייס את הקהילה הבינ"ל שתפעיל לחץ נוסף על חמאס כדי לשחררם. רה"מ ציין שהאו"ם חייב לפעול בנושא לאור העובדה שהאו"ם הוא שתיווך באותה הפסקת אש שבמסגרתה נחטף הדר גולדין.

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה הלילה שני גורמי ממשל אמריקאיים שסתרו את תוכן החשיפה שנכללה בנאום אתמול.

לפי הפרסום "גורם רשמי אמריקאי", שדיבר בעילום שם, אמר כי ארצות הברית מודעת למתקן בטהרן שתואר על ידי נתניהו וכי הוא משמש כמחסן לאחסון של רשומות וארכיונים "מתוכנית הגרעין האיראנית".

גורם מודיעיני אמריקאי נוסף ציין שדבריו של נתניהו היו "מטעים במקצת", "ראשית, אנחנו יודעים על המתקן הזה זמן מה, והוא מלא בארונות ותיקים, לא בצינורות אלומיניום המשמשים לבניית צנטריפוגות, ושנית, למיטב ידיעתנו, אין שם דבר שהיה מאפשר לאיראן לפרוץ מה-JCPOA (בסיום תקופת הסכם הגרעין) מהר יותר ממה שהייתה יכולה לעשות".