חברת האופניים השיתופיים מובייק ממשיכה להתרחב בת"א

למרות של-CAR2GO, זכיינית המותג בישראל, אין הסכם רשמי עם עיריית ת"א, היא מגדילה את אחיזתה בעיר דרך הסכמי שיתוף-פעולה עם גופים מסחריים - והיום היא הודיעה על שיתוף-פעולה עם קניון האופנה TLV

אופניים שיתופיים של מובייק / צילום: הדר בלאו
אופניים שיתופיים של מובייק / צילום: הדר בלאו

העיר תל-אביב מוצפת באופניים השיתופיים MOBIKE (מובייק), וכעת מספרם צפוי לגדול: למרות של-CAR2GO, זכיינית המותג בישראל (המפעילה גם את מיזם אוטו-תל), אין הסכם רשמי עם עיריית תל-אביב, היא מגדילה את אחיזתה בעיר דרך הסכמי שיתוף-פעולה עם גופים מסחריים. היום (ג') מודיעה החברה על שיתוף-פעולה עם קניון האופנה TLV.

האופניים הכסופים-כתומים מציפים את רחובות תל-אביב (כשהם לא חונים בתחנות עגינה ולכן פזורים בכל המרחב הציבורי) בעיקר הודות לשיתוף פעולה של מובייק עם עיריית רמת-גן' עם אוניברסיטת תל-אביב ועם חברות הייטק בהן וויקס. אמנם העירייה לא הכניסה רשמית כאמור את מובייק לשטחה, אולם במסגרת ההסכם עם הקניון הוצבו עשרות זוגות אופניים בשטח העוקף את הקניון לשימוש התושבים ומבקרים בעיר. האופניים פועלים באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחת ונועלת את האופניים.

לירן גלבוע, מנהל פעילות MOBIKE בישראל, מסר כי "כבר לא מדובר בטרנד חולף. האופניים השיתופים הכתומים-אפורים של מובייק הפכו לחלק מהנוף העירוני ומשרתים עשרות אלפי רוכבים מדי חודש. כחלק ממחויבותנו לתושבי העיר, אנו נמשיך להקפיד ולשנע את האופניים למוקדי הפעילות העיקריHם ולהרחיקם ממקומות הפוגעים במרחב הציבורי".

לפי החברה, למובייק HA 45 אלף משתמשים רשומים המייצרים עשרות אלפי נסיעות בחודש בתל-אביב רבתי. מחיר הנסיעה עומד על 3.90 שקלים לחצי שעה של רכיבה, כאשר להבדיל מאופני תל-אופן, בסוף הנסיעה כאמור אין צורך להגיע לתחנת הגינה ייעודית, וכך משאירים את האופניים היכן שרוצים - עניין שיש לו יתרון וחסרון. בערים רבות בעולם הנושא הזה כבר הוגדר כמפגע ציבורי, בשל אופניים שהושלכו או חסמו את המעברים להולכי הרגל. בסידני, למשל, חברות האופניים מחויבות לאסוף את האופניים שזרוקים ברחבי העיר ולתקן את אלה שעברו ונדליזם - אחרת הן חשופות לקנסות משמעותיים.

במובייק מציינים כי בחודשים הקרובים המיזם יושק ברשויות נוספות. החברה ייבאה לישראל עד כה 2,500 זוגות אופניים, כשלפי הצפי תוך שנה יהיו פזורים במרחב העירוני בפריסה ארצית אלפי זוגות אופניים.

אל האופניים שמציפים את הערים הצטרפו בחודש האחרון גם קורקינטים חשמליים להשכרה קצרת-טווח של Bird (בירד) - גם אלה מציפים את רחובות תל-אביב, כשבקרוב תצטרף אל בירד המתחרה האמריקאית שלה, חברת Lime, שתציע גם היא קורקינטים חשמליים שיתופיים.