הבעיות באייפון XS מתרבות: המכשיר לא נטען, הסלפי מעצבן

כל השקת טלפון, ובוודאי רחב תפוצה כמו אייפון, מלווה בתקלות, אך נראה שהפעם הרשימה ארוכה וכוללת בעיות אקוטיות • התקלה הבוערת ביותר קשורה לטעינת המכשירים, כאשר מספר הלקוחות המתלוננים אינו ידוע, אך ברור כי לא מדובר במקרים בודדים אלא בתופעה נרחבת יותר • אפל לא הגיבה עד כה

אייפון Xs. / צילום: רויטרס
אייפון Xs. / צילום: רויטרס

שבוע וחצי אחרי ההשקה העולמית של אייפון XS ו-XS Max, הסמארטפונים החדשים של אפל, ורשימת התלונות של הלקוחות שרכשו את המכשירים רק מתארכת. אמנם כל השקת טלפון, ובוודאי רחב תפוצה כמו אייפון, מלווה בתקלות ובמחלות ילדות, אך נראה שהפעם הרשימה ארוכה וכוללת בעיות אקוטיות.

נראה שהתקלה הבוערת ביותר קשורה לטעינת המכשירים: לקוחות ברחבי העולם מתלוננים שהאייפונים שרכשו אינם נטענים, וחלקם דיווחו שהבעיה נפתרת רק כאשר הם טוענים אותם כאשר המסך דולק - מה שכמובן פוגע באפקטיביות הטעינה. מספר הלקוחות אינו ידוע, ואפל לפי שעה אינה מגיבה, אך ברור כי לא מדובר במקרים בודדים אלא בתופעה נרחבת יותר.

בעיה נוספת, אקוטית פחות אך מרגיזה יותר, כבר זכתה לכינוי Beautygate: הלקוחות מתלוננים שכאשר הם מצלמים סלפי, האייפון "מרכך" באופן אוטומטי את תווי פניהם, באופן הגורם לתמונות להיראות מלאכותיות. ההערכה היא שמדובר בפיצ'ר ששולב בתוכנת המצלמה, בדומה ל-Beauty mode במכשירים אחרים, אך בניגוד לאותם טלפונים - באייפון אין דרך ידועה לכבות את האפשרות הזאת.

שתי הצרות האלה מצטרפות לתלונות קודמות על המכשירים: ראשית, גם כאשר הטעינה עובדת כראוי, בדיקה שערך האתר Tom's Guide מצא שהיא חלשה יחסית - בדגם ה-XS הרגיל אפילו יותר מזו של אייפון X. בנוסף, חלק מהמשתמשים שרכשו את האייפונים החדשים דיווחו על קליטה סלולרית וקליטת Wi-Fi גרועה.