ארד מדי מים רוכשת את ווטרטק האיטלקית בכ-70 מיליון ש'

מניית ארד, שבשליטת הקיבוצים דליה ורמות מנשה, השלימה טיפוס שנתי של יותר מ-20%, לרמת שיא המשקפת שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל

מדי מים של ארד / צילום: אתר החברה
מדי מים של ארד / צילום: אתר החברה

חברת ארד, יצרנית ומשווקת מערכות למדידת מים, מרחיבה את פעילותה, והבוקר עדכנה על השקעה של 16 מיליון אירו (קרוב ל-70 מיליון שקל) ברכישת השליטה (60%) בחברת ווטרטק (Watertech) האיטלקית, העוסקת בתחום פעילות דומה.

העסקה תתבצע באמצעות הקצאת מניות החברה האיטלקית לארד, המתכננת לממן כ-60% מההשקעה באמצעות מימון בנקאי, ואת היתרה ממקורותיה. מניית ארד  הגיבה בחיוב לעדכון, עלתה בשעות הצהריים בכ-4%-5%, השלימה טיפוס שנתי של יותר מ-20% והגיעה לרמת שיא חדשה, המשקפת לארד שווי חברה נוכחי המתקרב ל-1.1 מיליארד שקל.

מניית ארד בשיא אחרי העליות היום
 מניית ארד בשיא אחרי העליות היום

לפי הנתונים שהציגה ארד, ווטרטק עוסקת בפיתוח, בייצור ובהפצה של ציוד לקריאת מדי מים ביתיים, תעשייתיים ועוד, בעיקר באיטליה, וב-2016 רכשה את השליטה (62%) בחברת לאסה (Lassa) הקולומביאנית, העוסקת בהפצת מדי מים וגז בקולומביה. מרבית פעילות הייצור של ווטרטק מתבצעת באזור קאנלי (Canelli) שבצפון איטליה.

מי שעומד בראשה של ווטרטק, שהוקמה ב-1999, הוא אנריקו פארודי (Enrico Parodi), שהוא ומשפחתו הם בעלי החברה, ולפי ארד, הוא בעל עשרות שנות ניסיון בתחום מדי המים.

מהנתונים שמציגה ארד, הכנסותיה השנתיות של ווטרטק (יחד עם החברה הקולומביאנית) בשנתיים האחרונות (2016-2017) עמדו על כ-21-23 מיליון אירו בשנה, והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-2.5 מיליון אירו בשנה.

אופציה לעסקה על יתר המניות

במסגרת ההסכם שנחתם בין ארד לבין בעלת השליטה בווטרטק, משפחת פארודי, לשני הצדדים יש אופציה (מכר ורכש) להשלים עסקה עבור יתרת מניות החברה האיטלקית, הניתנת למימוש בשנת 2022, בתמורה שתיגזר מתוצאותיה של ווטרטק.

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, ובארד ציינו כי נדרשת חתימתם של עובדי מפתח בחברה האיטלקית והקולומביאנית על הסכמי העסקה, והסדרת מערכת היחסים המסחרית בין ווטרטק לבין לאסה, וכי השלמת העסקה צפויה עוד החודש.

בארד ציינו כי הרכישה היא "השקעה בליבת העסקים של קבוצת ארד", וכי היא תוביל "להגדלה של מכירות קבוצת ארד עקב הגדלת הנגישות לשוק האיטלקי והקולומביאני ושווקים נוספים שבהם פועלת החברה".

עוד הוסיפו, כי "שילוב קו המוצרים הנוכחי של ווטרטק יחד עם מוצרי קבוצת ארד צפויים להרחיב את יכולת המכירה של ווטרטק באזורי פעילותה הנוכחיים והעתידיים".

חברת ארד, שבשליטת הקיבוצים דליה ורמות מנשה, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי מדידת מים בארץ ובעולם, ומחלקת את פעילותה לשני תחומים - פיתוח ושיווק מערכת תקשורת ממוחשבת לקריאה מרחוק ואיסוף נתוני מדידת מים, ופיתוח ושיווק מוצרים למדידת מים ונוזלים אחרים. עיקר מכירותיה נעשות בארה"ב.

בעלי מניותיה יתכנסו בסוף החודש בניסיון נוסף לאשר את הארכת הסכם השכירות של החברה מול שני הקיבוצים המחזיקים בה בעשר שנים נוספות, עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות. בתחילת חודש ספטמבר דחו בעלי המניות את הארכת ההסכם. במסגרת ההסכם נקבע כי דמי השכירות החודשיים, עבור שטחים הכוללים משרדים, אולמות ייצור ואחסנה, שטחי חנייה ועוד, יעמדו על 215 אלף שקל בשלוש השנים הראשונות, ובסיומן יתבצע "אומדן דמי שכירות ראויים" באמצעות שמאי מקרקעין מוסמך.