האנטישמיות פה, אל תתעלמו ממנה

שנאת היהודים ממש לא חלפה מהעולם אלא רק החליפה צורה, והיא מופיעה היום כשנאת ישראל

מצבות שנהרסו בהתקפה אנטישמית בבית קברות יהודי במיזורי ארה"ב / צילום: רויטרס Tom Gannam
מצבות שנהרסו בהתקפה אנטישמית בבית קברות יהודי במיזורי ארה"ב / צילום: רויטרס Tom Gannam

זמן קצר לאחר מלחמת העולם השנייה, כשהעולם ראה את הזוועות האמיתיות במחנות המוות הנאציים, רובנו חשבנו שהאנטישמיות נמחתה סוף-סוף לצמיתות. אך כעת, 70 שנה ושלושה דורות לאחר מכן, אנו נוכחים לדעת עד כמה טעינו.

אנשים ברחבי אירופה, שמתוסכלים מהממשלה, מהממסד או מהעשירים, מטילים שוב את האשמה לבעיותיהם על המהגרים, וגם על השעיר לעזאזל מדורי דורות, היהודים.

מה פירושו של דבר, שהמועמדת שהגיעה למקום השני בבחירות האחרונות לנשיאות צרפת, הייתה מארין לה-פן - בתו הימנית-קיצונית של אנטישמי ידוע? מה פירושו של דבר שמנהיג מפלגת העבודה בבריטניה, ג'רמי קורבין, שיהפוך כנראה לראש הממשלה הבא, הוא אנטישמי באופן גלוי?

ובגרמניה - שבה נאסר להצדיע במועל-היד הנאצי מאז 1945 - צועדים הניאו-נאצים ברחובות כשזרועותיהם מונפות במועל-יד, צורחים את שנאתם ליהודים ותוקפים מסעדה יהודית. המשטרה, שלא קיבלה הנחיות כיצד לנהוג, לא עשתה דבר! זה מזכיר לנו את 1938, כשהמשטרה לא עשתה דבר בליל-הבדולח, שבו הוכו יהודים, נופצו ויטרינות של חנויות, ויותר מאלף בתי-כנסת נשרפו לחלוטין.

אירופה של 2018 אינה אירופה של 1938.

גם מכיוון שמה שקרה לפני 80 שנה היה כל כך מזוויע, אנו עוקבים בהתמדה אחר אירופה. תגובתה של המשטרה הגרמנית חייבת להיות נחרצת. צריכה להיות אפס סובלנות כלפי הנאצים בגרמניה של היום.

ארגון האו"ם קם על האפר שהותירה מלחמת העולם השנייה. הוא נבנה על עצמותיו המרוטשות של העם היהודי. לכן - נחזור שוב ונשאל: מה פירושו של דבר, שבאופן חוזר ונשנה מייחד האו"ם בגינוייו מדינה אחת בלבד, ושמדינה זו היא המדינה היהודית היחידה עלי אדמות: ישראל.

שימו לב לנתונים אלה, וזכרו שיש עוד רבים כמותם. בשנים 2012-2015 אימצה העצרת-הכללית של האו"ם 97 החלטות גינוי נגד מדינות בעולם - 83 מ-97 החלטות אלה היו נגד ישראל. 83 מ-97! אונסק"ו פרסמה 47 החלטות וגינויים בשנים 2009-2014: גינוי אחד! נגד סוריה, שבה נטבחו יותר מחצי מיליון בני-אדם, וכל שאר הגינויים - 46 במספר - נגד ישראל. זה הופך את אונסק"ו - ארגון האו"ם לחינוך, מדע ותרבות - ללעג ולקלס. זה הופך את האו"ם ללעג ולקלס.

המנהיגה החדשה של אונסק"ו, אודרי אזולאי, נוקטת צעדים משמעותיים לתיקון מצב זה, ואנו משבחים אותה על מה שכבר עשתה. אך לאחר עשרות שנות התנהגות רעה ומפלה מצד אונסק"ו, לא ניתן לנקות את תדמיתו של ארגון זה בן לילה, בייחוד כשווירוס האנטישמיות הזה ממשיך להתקיים בכל רחבי האו"ם.

כאן באו"ם מבטיחה איראן, בניגוד לכל התקנות במגילת האו"ם, להשמיד את אחת המדינות החברות באו"ם - ישראל - והאו"ם, אינו אומר ואינו עושה דבר! האו"ם שותק. אנו שומעים שתיקה בלבד מארגונים שונים, החל מהאו"ם וכלה במשטרת גרמניה. העם היהודי למד את לקח השתיקה. למדנו את הלקח הזה בדרך הקשה. מה עוד חייב לקרות לפני שהאו"ם וממשלות אירופה יפעלו סוף-סוף למיגור ההידרדרות?

זוהי תגובתנו: לעולם לא נשתוק עוד.

הצורה החדשה של האנטישמיות היא שנאת ישראל. אנו שומעים שאנשים אומרים: "אין לי שום בעיה עם היהודים, רק עם ישראל". דוגמה לכך היא תנועת BDS - שראשי-התיבות שלה הם: חרם על ישראל, מניעת השקעות ועיצומים נגד ישראל (Boycott, Divestment and Sanctions).

BDS אינה רוצה שלום. היא רוצה להשמיד את ישראל. אך הפוליטיקאים עוצמים עיניים, ואינם מכנים את BDS בשמה האמיתי.

הקונגרס היהודי העולמי הוקם ב-1936 כדי להזהיר את העולם מפני הסכנות המגיעות מגרמניה הנאצית. העולם התעלם מאזהרה זו, ו-60 מיליון בני אדם מצאו את מותם ויבשת שלמה כמעט נהרסה.

בבקשה מכם אל תתעלמו מאזהרתי היום.

■ הכותב הוא נשיא הקונגרס היהודי העולמי.