יו"ר סבא"א: "הסוכנות שולחת פקחים לאיראן רק במקרה הצורך"

מספר ימים לאחר נאום ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם, מגיב יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו • "איננו נוהגים לדון בדברים הללו באופן פומבי", לשון ההודעה לעיתונות

נתניהו באו"ם / רויטרס
נתניהו באו"ם / רויטרס

מספר ימים אחרי נאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם ופנייתו האישית ליו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו בנוגע לכך שהם אינם ממלאים את תפקידם ולא מבצעים פיקוח רציני על פעולותיה הגרעיניות של איראן משיב אמאנו באמצעות הודעה לעיתונות המתפרסת באתר הסוכנות:

"סבא"א פועלת על פי מתווה הסכם ה-JCPOA ושולחת פקחים לאתרים ומיקומים בתוך איראן רק בעת הצורך" נכתב בלשון ההודעה. "הסוכנות אינה מתייחסת למידעים פשוטם כמשמעם כפי שהם נמסרים אלא בודקת כל פריט באופן קפדני. איננו נוהגים לדון בדברים הללו באופן פומבי" נאמר.

עוד מציין אמאנו שפעולות הפיקוח והאימות באיראן ממשיכות ל התבצע על פי ההסכם. "כפי שציינתי בדיווחי למועצת הנגידים של סבא"א, ההערכות לגבי היעדר חומר גרעיני ופעילויות לא מוצהרות של איראן נותרו ממשיכות להתבצע. סבא"א ממשיכה לבצע בדיקות והערכות בוגע להצהרות איראן על פי ההסכם וביצעה ביקורים משלימים לכל האתרים ומיקומים, אשר בהם היתה צריכה לבקר".

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב להודעת סבא"א:

"סבא"א מתייחסת לבדיקות שביצעה במקומות שונים באיראן אך היא לא מתייחסת לאתר הספציפי אותו רה"מ נתניהו הציג באו"ם בטורקוזאבאד. אין סיבה להמתין, על סבא"א לבדוק את האתר ולשלוח מיידית פקחים עם מד קרינה רדיואקטיבית, ודבריו של ראש הממשלה יתבררו כאמת לאמיתה".

גורמים בלשכת רה"מ הוסיפו שאין סתירה בין הודעת סבא"א לדברי רה"מ באו"ם. "סבא"א מסרה הודעה כללית ללא התייחסות ישירה למידע הקונקרטי שהוצג באו"ם".