השינויים נמשכים: מוקי אברמוביץ מונה ליו"ר איילון ביטוח

היו"ר החדש יחליף בתפקיד את ישראל דוד, שפרש במפתיע ביוני • אברמוביץ כיהן בשלוש השנים האחרונות כדח"צ בהפניקס, ובעבר מילא שורת תפקידים בכירים בהראל • בעל השליטה באיילון, לוי רחמני, הודיע כי יפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה האם הציבורית איילון אחזקות בסוף ספטמבר, בתום כהונה ארוכה של כ-42 שנה

חוזר לצמרת חברת ביטוח: שנים לאחר שפרש מתפקידים בכירים בקבוצת הביטוח הראל, ולאחר כהונה של שלוש שנים כדח"צ בקבוצת הביטוח הפניקס, מוקי אברמוביץ ימונה לתפקיד יו"ר איילון חברה לביטוח, במקומו של ישראל דוד, שפרש מתפקידו בחודש יוני השנה, במפתיע.

מדובר במהלך נוסף בשינוי הציביון של איילון, שנוסדה והובלה שנים ארוכות על ידי לוי רחמני, בעל השליטה, ושבשנים האחרונות הורחק מניהולה היומיומי. באחרונה נודע כי לאחר יותר מארבעה עשורים בתפקיד, רחמני יפרוש בקרוב מתפקידו בקבוצה האם הציבורית, איילון אחזקות. לפי שעה לא ידוע מי יחליפו כמנכ"ל הקבוצה האם. יו"ר הקבוצה האם הציבורית, איילון אחזקות, הוא שלמה גרופמן.

אברמוביץ, שכיהן בעבר הרחוק גם כמנכ"ל הכשרה ביטוח, כיהן בשנים האחרונות כמשנה לראש העיר רמת גן ויו"ר החברה הכלכלית רמת גן, כשבאיילון פירטו היום כי "עד הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות מכהן כחבר מועצה וחבר הנהלת העיר רמת גן". הוא יכהן כיו"ר איילון ביטוח, שמנוהלת על ידי אריק יוגב.

נוסף על כך, אברמוביץ בן ה-74 שימש בשנת 2014 כחבר בוועדת תביעות מטעם דירקטוריון איילון, כשהוא משמש כיום גם כחבר הנהלה בעמותת המוזיאון לאומנות ישראלית רמת גן, וכחבר בחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית ירושלים, וכחבר בוועד המנהל בתיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער. הוא מנהל מנוסה מאוד בתחומי הביטוח ובתחומי השירותים הפיננסים.

איילון נמנית עם חברות הביטוח הבינוניות בהיקפי פעילותן, ולא על צמרת הענף. החברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-430 מיליון שקל.

באוגוסט האחרון דיווחה החברה כי לאחר כשנתיים לא קלות, שבמהלכן איבד את מעמדו כסמכות העליונה בקבוצת הביטוח איילון, בעל השליטה רחמני הודיע כי יפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה האם הציבורית איילון אחזקות, בסוף ספטמבר, בתום כהונה ארוכה של כ-42 שנה.

השווי הגבוה ביותר שרשמה החברה בחמש השנים האחרונות עמד על 586 מיליון שקל, והוא נרשם בסוף יולי-תחילת אוגוסט 2015, בעוד שבשיאה, בתחילת מאי 2007, לפני כמעט 10 שנים - ובימים אופטימיים בהרבה מבחינת חברות הביטוח - הייתה שווה החברה 722 מיליון שקל.