ביוליין מחזקת שליטה בנכס העיקרי: קונה עוד 20% מביוקיין

חברת הביומד תחזיק כעת 80% מחברת ביוקיין • תמורת המניות תשלם ביוליין 10 מיליון דולר במזומן ו-15 מיליון דולר נוספים במניות

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

חברת ביוליין, אשר הוקמה כחברת פרויקטים בתחום התרופות והיום ממקדת את רוב מאמציה במוצר לטיפול בסרטן BL8040, הודיעה היום (ד') על חיזוק החזקתה בנכס זה. ביוליין הייתה עד היום בעלת 60% מחברת ביוקיין, שהיא הבעלים של המוצר, וכעת היא רוכשת 20% נוספים. מעסקה זו ניתן ללמוד על שווי השוק של ביוקיין.

ביוליין תשלם לביוקיין, שבין בעלי מניותיה נמצאות כת"ב הבורסאית וקרן ההשקעות בביומד פונטיפקס, סכום של 10 מיליון דולר מיידית במזומן ועוד 15 מיליון דולר במניות. כאמור, סכום זה ישולם תמורת 20% מהחברה. כמו כן, תהיה זכאית ביוקיין תרפיוטיקס לתשלום של עד 5 מיליון דולר בכפוף לאבני דרך עתידיות.

את התשלום הראשוני, בסך של 10 מיליון דולר, תממן ביוליין במלואו באמצעות הלוואה בסך של 10 מיליון דולר מחברת Kreos Capital. הצדדים צפויים להשלים את העסקה במהלך 10 הימים הקרובים.

פיליפ סרלין, מנכ"ל ביוליין אר. אקס, אמר: "אנו שמחים מאוד על העסקה עם ביוקיין תרפיוטיקס, המגדילה באופן משמעותי את אחזקותינו במוצר המוביל שלנו, BL-8040, אנו ממשיכים לקדם את המוצר המבטיח הזה, במספר ניסויים קליניים להתוויות שונות. תוצאות סופיות מניסוי Phase 2a בסרטן הלבלב בשילוב עםKEYTRUDA , תחת שיתוף הפעולה עם מרק, צפויות בהמשך הרבעון הנוכחי.

בעקבות ההודעה עולה מניית ביוליין  בת"א והחברה נסחרת לפי שווי של כ-457 מיליון שקל. מניית ביוליין  נסחרת גם בנאסד"ק.