הממשלה תאשר עליית בני הפלשמורה בעלות 183 מיליון שקל

לפי ההחלטה, הורים אתיופים שילדיהם נכנסו לישראל מכוח החלטות ממשלה קודמות, יוכלו להיכנס לישראל ביחד עם בני/בנות זוגם וילדיהם הנוספים • מרבית הסכום נופלת על משרד העלייה והקליטה בתיקצוב שהייה במרכזי קליטה, הענקת סלי קליטה ומענקי דיור • המימון לסכום יושג על ידי קיצוץ רוחבי משאר משרדי הממשלה

בני הפלשמורה באתיופיה / רויטרס
בני הפלשמורה באתיופיה / רויטרס

הממשלה צפויה לאשר ביום א׳ את העלאת בני הפלשמורה במסגרת איחוד משפחות עם הורים מבני קהילות גונדר ואדיס אבבה. לפי ההחלטה, הורים אתיופים שילדיהם נכנסו לישראל מכוח החלטות ממשלה קודמות, יוכלו להיכנס לישראל ביחד עם בני/בנות זוגם וילדיהם הנוספים. ההחלטה מטילה על שר הפנים ורשות ההגירה והאוכלוסין לאשר את בקשות העלייה.

ההערכה היא כי מדובר בכ-1,000 מועמדים לעלייה, שהגעתם תאושר החל מנובמבר 2018 ועד סוף שנת 2019. בהחלטה מודגש כי "מדובר בקרובי משפחה מדרגה ראשונה ולא תידון הבאתם של בני משפחה מדרגה שניה" (כלומר - נכדים ו/או בנים/בנות בגירים הנשואים ויש להם משפחות משל עצמם).

עוד לפי החלטת הממשלה כפי שהועלתה לאתר משרד ראש הממשלה היום, העלות התקציבית היא של 183,714 מליון שקל כאשר מרבית הסכום נופלת על משרד העלייה והקליטה בתיקצוב שהייה במרכזי קליטה, הענקת סלי קליטה ומענקי דיור.

המימון לסכום יושג על ידי קיצוץ רוחבי משאר משרדי הממשלה.

בני הפלשמורה באתיופיה / רויטרס
 בני הפלשמורה באתיופיה / רויטרס