ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה נחקר באזהרה במשטרה

זאת לאחר שסייע לישראלית שהתלוותה אליו להיכנס לארץ ללא דרכון • נוה: "המקרה המדובר הוא חלק מהליך גירושים קשה וכואב שאני חווה לצערי ושהינו חסוי עפ"י דין. מפאת פרטיותם של ילדיי ומשפחתי אין בכוונתי להתייחס לנושא, ואני מקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי הפרטיים ייפסק"

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי
יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, נחקר לאחרונה באזהרה במשטרה בחשד לעבירה על חוק הכניסה לישראל, לאחר שסייע לישראלית שהתלוותה אליו להיכנס לארץ ללא דרכון. הרקע לחקירה הוא סכסוך אישי קשה שבו מעורב נוה. חקירתו היא שלב מקדמי בהליך, וכל עוד לא הורשע בדבר, עומדת לו חזקת החפות.

נוה משמש כראש הלשכה מזה כ-3 שנים, והוא אהוד על רבים מקרב עורכי הדין. בתקופה הזאת הוא הצליח, פעמים רבות בשיתוף עם שרת המשפטים איילת שקד, לקדם רפורמות משמעותיות כגון הארכת תקופת ההתמחות במשפטים משנה לשנה וחצי, ושינוי מתכונת בחינת הלשכה. בנוסף, ברית שיצרו נוה ושקד הביאה למינוי שופטים המקובלים עליהם לבתי המשפט בכלל ולבית המשפט העליון בפרט. ביקורת נמתחת על נוה לא אחת על הברית הזאת ועל כך שהיא מביאה לפוליטיזציה של מערכת המשפט.

נוה מסר בתגובה: "המקרה המדובר הוא חלק מהליך גירושים קשה וכואב שאני חווה לצערי ושהינו חסוי על-פי דין. מפאת פרטיותם של ילדיי ומשפחתי אין בכוונתי להתייחס לנושא, ואני מקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי הפרטיים ייפסק". 

הפרשייה נחשפה על-ידי גיא פלג בחברת החדשות.