עובדי מתף הבינלאומי ישבשו ההכנות לרפורמה בתעודות הסל

כך קבע היום בית הדין לעבודה • החליט כי דיון נוסף בנושא ייערך ביום רביעי הבא

סמדר ברבר צדיק / צילום: איל יצהר
סמדר ברבר צדיק / צילום: איל יצהר

בית הדין לעבודה דחה (לפחות לעת עתה) את עתירת הבנק הבינלאומי כנגד העיצומים של עובדי זרוע הטכנולוגיה שלה (מתף) הקשורים בהכנות לקראת הרפורמה בתעודות סל. "נראה כי לכאורה מדובר בהפעלה מידתית של זכות השביתה. התערבות בזכות השביתה דווקא בשלב זה 'יוציא את העוקץ' מהצעדים שנוקטים העובדים", כתבה השופטת חנה טרכטינגוט.

השופטת החליטה לדחות את בקשת הנהלת הבינלאומי לצו זמני כנגד העיצומים. יחד עם זאת היא הוסיפה בהחלטתה: "בשים לב שמדובר ברפורמה שמקורה בחקיקה, ועל מנת לוודא שתישמר המידתיות בהפעלת זכות השביתה, תעמוד החלטה זו בתוקף עד לדיון נוסף שיתקיים ביום רביעי הבא".

מהבנק הבינלאומי נמסר: ״עובדי מתף התאגדו וקיבלו קביעות בנוסף לתנאי השכר שלהם, שכבר כיום הם גבוהים בהשוואה לחברות דומות בענף, אבל יש להם דרישות לא הגיוניות שלא ניתן להיכנע להן. לגבי קרנות הסל: אנו מברכים על כך שבית המשפט מבין את חשיבות המהלך. הבנק מחויב לתהליך וימצא פתרונות על מנת להמשיכו כמתוכנן״.

יו"ר ועד עובדי מתף רן שהרבני מסר כי: ״אנחנו תקווה כי החלטת בית הדין תאותת להנהלה שעליה להתחיל לנהל משא ומתן ענייני ולהפסיק את הסחבת שנקטה עד כה. עובדי מתף ימשיכו לפעול בכל האמצעים עד לחתימתו של הסכם קיבוצי בחברה בהקדם".

נזכיר כי לפני כשבועיים הבנק הבינלאומי עתר באופן חריג לבית הדין לעבודה כנגד ועד עובדי מתף, בטענה שהעיצומים שהם נוקטים אינם מידתיים, ועשויים לפגוע ביישום הרפורמה בתעודות סל. ועד העובדים נוקט בעיצומים על רקע פערים מהותיים בינו לבין ההנהלה בניסיון לגבש הסכם קיבוצי.

הבנק מספק שירותי תפעול לחלק ממנהלי תעודות הסל, וצריך להיערך טכנולוגית בימים אלה לשינוי הצפוי ברפורמה, כאשר על השינויים הללו אחראית מתף. נזכיר כי הרפורמה המתוכננת בעולם תעודות הסל (תיקון 28 )מדברת על הפיכתן של תעודות הסל לקרנות נאמנות מסוג קרן נאמנות מחקה סגורה, אשר תהיינה כפופות לכללים החלים כיום על קרנות נאמנות.

בבנק ציינו שאי מוכנותו למתן השירותים עלול להביא את הגופים הרלוונטיים לפנות לפתרונות חלופיים מה שיביא לאבדן הכנסות הבנק בירידה לטמיון של הוצאות רבות ואף לייתר עבודתם של עשרות עובדים.