עיריית בני-ברק לא תסגור את אספקת המים לרכבת הקלה

(עדכון) - אחרי שעתיים של דיון במחוזי בת"א הודיע תאגיד המים של בני-ברק כי אינו מתכוון לממש בשלב זה את האיום לנתק את אספקת המים לאתר המינהור • חברת מי ברק שיגרה ברביעי מכתב לנת"ע ולדניה סיבוס המבצעות את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, בו הודיעה על הפסקת אספקת המים לאתרי העבודות של הרכבת הקלה בבני-ברק בשישי-שבת

הרכבת הקלה / צילום: רפי קוץ
הרכבת הקלה / צילום: רפי קוץ

אחרי שעתיים של דיון במחוזי בת"א הודיע הבוקר (ו') תאגיד המים של בני-ברק שאינו מתכוון לממש בשלב זה את האיום לנתק את אספקת המים לאתר המינהור. זאת לאחר שחברת מי ברק שיגרה ביום רביעי מכתב לנת"ע ולדניה סיבוס המבצעות את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן בו היא הודיעה על הפסקת אספקת המים לאתרי העבודות של הרכבת הקלה בבני-ברק בשישי-שבת. בתגובה פנו אתמול השתיים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה דחופה למתן הוראה לעיריית בני-ברק שלא לנתק את המים מטעמים בטיחותיים.

בבקשה שהוגשה על ידי עורכי הדין יניב דקל וענת קרנר ממשרד AYR עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ' ושות', המייצגים את החברה המבצעת, דניה סיבוס, נטען כי המשך העבודה רציפה חיונית על מנת למנוע סיכון לחיי האדם. לשיטת דניה סיבוס, "מדובר בחלק נוסף ממסע הרדיפה של עירית בני-ברק את עבודות הרכבת הקלה בתחומה. דניה סיבוס נאלצת להמשיך בכריית המנהרה בשבת נוכח חשש לפגיעה בחיי אדם ורכוש".

גם בנת"ע אמרו אתמול כי "עצירת מכונות הכרייה מתחת לציר ז׳בוטינסקי עלולה לגרום לבולענים ולקריסת קרקע. עיריית בני-ברק מנהלת מלחמת דת משולחת רסן תוך סיכון חיי אדם וזלזול בוטה בפסיקת בית המשפט. נת"ע תמשיך בעבודות להקמת הקו האדום תוך שמירה על בטיחות התושבים".

נזכיר כי לפני שבועיים קיבל בית המשפט המחוזי בתל-אביב את עמדת נת"ע, כי אין לעצור את העבודות של הרכבת המתבצעות בבטן האדמה מחשש לפגיעה בחיי אדם. החלטה זו הובילה להפגנות ענק מחאה של הציבור החרדי והתפרעויות באתרי העבודות של הרכבת הקלה.

"גלובס" חשף שורת עבירות בטיחות שאירעו בחודשים האחרונים באתר העבודות של בני-ברק. בשל לחצים כבדים שהפעילה עיריית בני-ברק על דניה סיבוס, האחרונה עצרה את עבודות הכרייה של המכונות בשבת. כתוצאה מכך, נוצרו בולענים ושקיעות באדמה שהובילו לשני מקרים של קריסת קרקע והסתיימו למרבה המזל ללא נפגעים.  נזכיר כי מדובר באזור מאוכלס שנמצא מתחת לציר ז'בוטינסקי ובסמיכות לבתי מגורים. עבודות הכרייה באזור בני-ברק אמורות להמשך עוד כשלושה חודשים.