3 חברי מועצה יבקשו דיון בחוקיות מיזוג ערוץ 10 ורשת

חברי מועצת הרשות השנייה צפויים לבקש לדון בחוות-הדעת המשפטית שקיבלה הרשות, ולפיה בקשת המיזוג של רשת וערוץ 10 אינה חוקית • בערוץ 10 הציגו חוות-דעת הפוכות מזו של הרשות השנייה

האם אנשי חדשות 10 יצליחו להתניע את אישור המיזוג התקוע בישיבת מועצת הרשות השנייה שתתקיים ביום ראשון הקרוב? ל"גלובס" נודע כי אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, לפחות 3 חברי מועצה (ייתכן שאפילו 5) צפויים לבקש בישיבה להעלות לדיון את עניין חוות-הדעת המשפטית שקיבלה הרשות השנייה, לפיה בקשת המיזוג אינה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק.

בימים האחרונים ניהלו ועד חברת החדשות, לצד היועצת המשפטית של הערוץ דבורה קמחי ומנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, שיחות שכנוע והבהרה מול חברי המועצה בניסיון להציג להם את חוות-הדעת המשפטיות ההפוכות שיש בידם אל מול חוות-הדעת של הרשות, להסביר את שוק המדיה ולהבהיר שאם המיזוג עם רשת לא יאושר, ערוץ 10 ייסגר.

נזכיר כי לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, אישרה לפני מספר שבועות את המיזוג בין רשת וערוץ 10, נותרה כעת המשוכה של אישור מועצת הרשות השנייה ואישור של ועדת הריכוזיות. משיחות שערכו בכירים בשוק המדיה עם יו"ר הרשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ', עולה כי היא הבהירה כי לשיטתה יש לטפל באופן יסודי בשוק המדיה כולו, ומיזוג של רשת וערוץ 10 לא יפתור את הבעיה.

שמאלוב-ברקוביץ' הציעה לערוץ 10 לעבור לפורמט של ערוץ זעיר שמתמקד בחדשות, ולקשת ולרשת היא הציעה לפעול כדי שייעשו שינויים רגולטוריים שיסייעו להן לשרוד. אבל השאלה מה הדבר הנכון לעשות לא הגיעה כלל לשולחן מועצת הרשות השנייה - זאת לאחר שהיועץ המשפטי של הרשות הוציא חוות-דעת לפיה המיזוג איננו עולה בקנה אחד לדרישות החוק. שמאלוב-ברקוביץ' פנתה גם למשרד רואי חשבון חיצוני, ועל-פי הידוע יש בידה חוות-דעת חיצונית נוספת עליה היא נשענת בטענה כי הליך המיזוג לא חוקי, ומאחר שההליך איננו חוקי לכאורה, אין הכרח להביא אותו להצבעת המועצה.

אבל על הקביעה כאילו המהלך לא חוקי חולקים עורכי הדין של רשת וערוץ 10 ולא פחות חשוב חולקת עו"ד נוגה רובינשטיין, שהייתה ממנסחי החוק, שהבהירה בחוות-דעת לעובדי חדשות 10 כי אין שום פגם חוקי במיזוג.

בימים האחרונים, כאמור, פעלו אנשי חברת החדשות ללא לאות כדי לנסות לקדם את הסוגיה הרגולטורית, מתוך הבנה שלזמן שחולף יש השפעה מכרעת על היתכנות המיזוג. לאחר פגישות עם שר התקשורת איוב קרא ועם שמאלוב-ברקוביץ' עצמה, נראה כי אנשי החדשות הבינו כי שמאלוב-ברקוביץ' לא תשנה את דעתה, והפנו את מרב מאמציהם לשכנוע אנשי המועצה.

מועצת הרשות השנייה מורכבת מ-10 אנשים: 9 חברי מועצה והיו"ר. מתוך התשעה, ארבעה עומדים לסיים את כהונתם בקרוב, כך שהם פחות רגישים לניואנסים אישיים ומקצועיים מול היו"ר. אם באמת הצליחו אנשי חברת החדשות לגייס חמישה מהם, זה עשוי להצטייר כקריאת תיגר על היו"ר.