הפרקליטות סגרה אחד משני תיקי החקירה בעניינו של תא"ל במיל' גל הירש

התיק בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון-לציון של דיפנסיב שילד נסגר בשל היעדר אשמה • הפרשה השנייה הממתינה להחלטת הפרקליטות מתייחסת לחשדות לשוחד, מרמה והלבנת הון בתמורה לביצוע פרויקטים בגיאורגיה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (א') כי לתא"ל במיל' גל הירש כי היא סוגרת נגדו את תיק החקירה באחת משתי פרשות דיפנסיב שילד - פינוי הנפלים בחוף ראשון-לציון, וזאת בהיעדר אשמה.

בנוסף הודיעה היום פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לשני מעורבים מרכזיים בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון-לציון, לימור ברזילי ומעוז איגר, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בקשר להתקשרות העירייה עם החברה שביצעה את פרויקט פינוי הנפלים.

לצד זאת, הודיעה הפרקליטות לעודד שכנאי כי תיק החשדות נגדו בפרשה נסגר בהיעדר ראיות מספיקות. עוד הודיעה הפרקליטות לדרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם על סגירת התיק בעניינם, בהיעדר אשמה.

כזכור, במסגרת הפרשה, אשר נחשפה בשלהי שנת 2015, עלו חשדות הנוגעים לאופן זכייתן של דיפנסיב שילד, חברה בבעלות עודד שכנאי, גל הירש ואחרים, וחברת אופק, בבעלותו של מעוז איגר, בהליך מכרז לפינוי הנפלים בחוף ראשון-לציון.

על-פי כתבי החשדות, לימור ברזילי, אשר שימשה כיועצת לראש עיריית ראשון-לציון ומנהלת פרויקט פינוי הנפלים, פעלה לכאורה תוך ניגוד עניינים לקידום טובתן של החברות דיפנסיב שילד ואופק בפרויקט. בין היתר, ברזילי העבירה לידי איגר מידע פנימי מהותי הנוגע למכרז, לרבות האומדן של העירייה בדבר מחיר הפרויקט. בנוסף, ברזילי פעלה לכאורה על-מנת להעביר לחברות אופק ודיפנסיב שילד עבודות נוספות הקשורות בפרויקט פינוי הנפלים, תוך קידום פטור מחובת מכרזים והגדלת היקף ההתקשרות עם העירייה.

במסגרת הפרשה נחקרו מספר חשודים, ונאספו חומרי חקירה רבים. לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק נמצא כי לצד מכתבי השימוע שנשלחו לברזילי ואיגר כאמור, תיקי החשדות בעניינם של שאר החשודים - דינם להיסגר.

הפרשה השנייה הממתינה להחלטת הפרקליטות מתייחסת לחשדות לשוחד, מרמה והלבנת הון בתמורה לביצוע פרויקטים בגיאורגיה.

לאחרונה פרסם "גלובס" כי נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, הודיע כי יברר תלונה שנשלחה אליו בקשר להתנהלות הפרקליטות והתביעה בפרשת סיכול מועמדתו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

פתיחת הנציב בבירור הפרשה מגיעה בהמשך לתלונה שהוגשה לפתחו, נוכח הפרסומים שונים בכלי התקשורת בדבר חשדות ל"תפירת תיק" בעניינו של הירש מצד גורמים בכירים במשטרה, במטרה שתפקיד המפכ"ל אליו מונה יילקח ממנו.

■ לימור ברזילי ומעוז איגר הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם. מדובר בשלב מקדמי יחסית בהליך הפלילי וטרם הגשת כתב אישום, ולכן שניהם הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין. תיק החקירה בעניינם של תא"ל במיל' גל הירש, דרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם בקשר לפרשת השחיתות בפרויקט פינוי הנפל נסגר בהיעדר אשמה. התיק נגד עודד שכנאי נסגר בהיעדר ראיות מספיקות.