בתום שנתיים במערכת החדשות: יעקב אילון עוזב את וואלה

איש החדשות המנוסה, שהצטרף לאתר לפני כשנתיים, הודיע כי יעזוב בתום החוזה שלו בסוף השנה

יעקב אילון / צילום: איל יצהר
יעקב אילון / צילום: איל יצהר

יעקב אילון, מי שהיה מזוהה אולי יותר מכל דבר עם המהפך שביקשה וואלה לעשות כדי למצב אותה כשחקן אקטואליה מוביל, עוזב את האתר.

אילון, אחד מאנשי החדשות המוערכים והמנוסים בתחום, הצטרף לאתר וואלה לפני כמעט שנתיים בתפקיד המגיש הראשי ושל האתר וראש מערכת החדשות של אולפן וואלה! NEWS. במסגרת זו הוא הגיש את מהדורת הצהריים וכן תוכנית ראיונות שבועית. החוזה של אילון נחתם לשנתיים, שאמורות להגיע אל קיצן בסוף השנה.

אילון הוא אחד מאנשי החדשות המזוהים בישראל. התפקיד הראשון המזוהה שלו היה כמגיש חדשות בערוץ 2 לצד מיקי חיימוביץ', בתפקיד בו כיהן במשך כ-7 שנים. בהמשך עבר באופן דרמטי לערוץ 10, שם שימש כמגיש חדשות במשך כ-10 שנים. לפני כ-4 שנים הוא הצטרף לרשות השידור, כחלק מהניסיון "להצעיר" את מהדורת החדשות של ערוץ 1; ובהמשך, במהלך שנתפס אז כדרמטי, עבר לוואלה כחלק מהמאמץ של האתר להתמקד בחדשות. בהמשך צורפו לאתר עוד אנשי חדשות מוכרים ובולטים.

אולם בשנה האחרונה עברה וואלה טלטלה משמעותית בגלל השינויים בקבוצת בזק המחזיקה בשליטה בו. זאת לאחר שבעלי הקבוצה שאול אלוביץ ואשתו הואשמו בין היתר בניסיון לתת סיקור מוטה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו תמורת הטבות. בחודשים האחרונים נודע כי חברת בזק תנסה למכור את האתר.

כפי שנחשף ב"גלובס", בתקופה האחרונה התחילו בוואלה לקיים התייעלות שקטה במטרה לשפר את השורה התחתונה של דוחות החברה לקראת מכירה. במסגרת המהלך פוטרו בשקט עובדים, חלק לא מבוטל מהם באגפי התוכן. בוואלה לא ויתרו במוצהר בשלב על טאלנטים בולטים שעובדים באתר, מתוך הבנה שהם אלה שאמורים בין היתר להוות עניין למשקיעים פוטנציאליים. בוואלה עבדו עד לאחרונה כ-250 עובדים, רובם בתחומי התוכן.