הותר לפרסום: שלום אחרק ובנו עומר להט חשודים בניסיון השוחד בתעשייה האווירית

לפי החשד, השניים, באמצעות חברת דיוק שבבי ש. בע"מ, הציעו לעובדי התעשייה האווירית שוחד וטובות הנאה לכאורה בתמורה לקידום זכייתם במרכזי התע"א

שלום אחרק בהארכת מעצר / צילום: אלון רון
שלום אחרק בהארכת מעצר / צילום: אלון רון

היום (ב') הותר לפרסום כי החשודים בפרשית השחיתות והשוחד לכאורה סביב מכרזים בתעשייה האווירית (תע"א) הם שלום אחרק, בעליה של חברת דיוק שבבי ש. בע"מ, ובנו עומר להט, שמעצרם הוארך בשבוע שעבר עד היום.

על-פי החשד, השניים נתנו לכאורה כספי שוחד בהיקפים גדולים והבטיחו טובות הנאה נוספות לעובדי תע"א עבור קידום זכייתם במכרזים. עוד עולה החשד כי במסגרת ההבטחות לטובות הנאה, החשודים הבטיחו לכאורה לעובדי הציבור אחוזים מכל עסקה שאלה יטו עבורם במסגרת המכרז. 

אתמול (א') חלה הסתעפות בפרשה עם עיכובם לחקירה של 5 עובדים בתעשייה האווירית בחשד למעורבות בפרשת השוחד בחברה, שעם חשיפתה בשבוע שעבר נעצרו כאמור אחרק ובנו המספקים לה שירותי קבלנות ובכלל זה חלפים.

במסגרת דיון הארכת המעצר שהתקיים בעניינם של השניים בשבוע שעבר, ציין השופט גיא אבנון כי "בתמצית ייאמר שמדובר במי שלפי החשד שיחד את עובד התעשייה האווירית על-מנת לקדם אינטרסים כלכליים של החשוד. לא מצאתי להכביר מילים בדבר חומרת העבירות המיוחסות לחשוד והנזק שהיה עלול להיגרם כתוצאה מהן. עיינתי בחומרי החקירה, מתוכם מצאתי לסמן מסמכים, ואני קובע קיומו של חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו באופן משמעותי ביותר", והוסיף כי "העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילת מעצר מסוג חשד לשיבוש הליכי חקירה", וכן כי "חלקם הארי ניתן לשיבוש".

על-פי הודעת המשטרה על המעצרים, התנהלה חקירה סמויה של הפרשה מזה תקופה, אשר עברה בשבוע שעבר לשלב הגלוי שלה, עם המעצרים, החקירות ודיוני הארכות המעצר של החשודים. מדובר בחקירה המתנהלת במשטרת ישראל בשיתוף הממונה על הביטחון במשרד הביטחון ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ומתמקדת בעבירות הנוגעות לטוהר המידות.

בהודעת המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחשוף ולחקור תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובמינהל התקין".

מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה: "היום בבוקר ובהמשך לפרסומים בתקשורת בדבר החשד למתן שוחד, פרסמה התעשייה האווירית הודעה במערכת ההודעות של הבורסה לניירות ערך, במסגרתה דיווחה כי למיטב ידיעתה חמישה מעובדי מפעל בחברה עוכבו לחקירה בקשר עם החשדות כאמור, העובדים כאמור שוחררו ללא מגבלות, למעט עובד אחד אשר שוחרר למעצר-בית. החברה בוחנת את פרטי המקרה ותדווח אודות התפתחויות נוספות, ככל שתהיה להן השפעה מהותית על החברה".

בכל הקשור לפתיחת המשטרה בחקירה, מסרה תע"א אתמול: "התעשייה האווירית מברכת על בדיקת המשטרה, שהחלה ביוזמת החברה. נמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ולעשות את כל הנדרש על-מנת להבטיח את מיצוי הבדיקה ונקיטת כל פעולה שתתחייב ממנה".

*** גילוי נאות: שלום אחרק ועומר להט לא הורשעו בכל עבירה במסגרת פרשת השחיתות בהם הם מעורבים לכאורה. ההליך הפלילי מצוי בשלב מקדמי, ולכן לשלום אחרק ולבנו עומר להט עומדת חזקת החפות, כל עוד לא הורשעו בדין.