בדרך לשיבושים בהדסה ובעיריית ירושלים? עובדי נס הכריזו סכסוך עבודה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה של עובדי חברת ההייטק שמוצבים בעיריית ירושלים ובבית החולים הדסה • השבתת העבודה עלולה להביא לפגיעה בעבודת בית החולים והעירייה • נס טכנולוגיות בתגובה: "העבודה בכלל אתרי החברה ואל מול כל לקוחותיה מתנהלת כסדרה"

ההסתדרות במרחב ירושלים הכריזה על סכסוך עבודה של עובדי חברת ההייטק נס טכנולוגיות, שמוצבים בעיריית ירושלים ובבית החולים הדסה בירושלים. חברת נס אחראית לתפעול כל מערכות המחשוב בשני האתרים והשבתת העבודה עלולה להביא לפגיעה בעבודת בית החולים והעירייה.

העובדים, באמצעות ההסתדרות, טוענים כי הם מועסקים בתנאי עבודה מחפירים המלווים בליקויים תברואתיים ובטיחותיים, וכי הנהלת נס מסרבת לטפל בליקויים. יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר: "על הנהלת נס לנהל עמנו מו"מ, לכבד את העובדים ולא להתעלם ממצוקותיהם כפי שהיא עושה עד כה. אם ההתנהלות הנוכחית תימשך, לא נהסס לנקוט צעדים עד כדי השבתת פעילות עובדי המחשוב בעיריית ירושלים ובבית החולים הדסה, וייתכן שבהמשך גם בגופים נוספים המקבלים שירותים מהחברה".

נס טכנולוגיות מספקת שירותי מחשוב ואינטגרציה למאות לקוחות גדולים ברחבי הארץ בהם משכן הכנסת, משרדי ממשלה, כוחות הביטחון, חברות אשראי, ביטוח ובנקים ועוד.

ההכרזה על סכסוך העבודה באה על רקע מאבק שמנהלים עובדי נס טכנולוגיות, לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם. בתום התדיינות משפטית ממושכת, קבע בית הדין הארצי לעבודה בחודש יולי האחרון כי ההסתדרות הינא ארגון העובדים היציג בחברה, ולאחרונה חודש המו"מ בין הצדדים.

בין הליקויים בתנאי העסקת העובדים, אותם מסרבת נס לתקן: עבודה בתנאים פיזיים קשים ובלתי הולמים לעומת שאר עובדי המקום, וכן פגיעה בשכרם של העובדים בבית החולים שהועברו מהעסקה ישירה על ידי הדסה להעסקה על ידי נס טכנולוגיות. הסכסוך שהוכרז חל על 77 עובדי מערכות מחשוב של חברת נס טכנולוגיות, שעובדים במשרדי עיריית ירושלים ועוד כ-40 עובדים בבית החולים הדסה.

מנס טכנולוגיות נמסר: "צר לנו כי ההסתדרות בוחרת פעם אחר פעם לצאת לתקשורת בהודעות שאינן עומדות בקנה אחד עם המציאות הלכה למעשה. העבודה בכלל אתרי החברה ואל מול כל לקוחותיה מתנהלת כסדרה".