המסחר בתל אביב ננעל ביציבות: מניית פריגו צנחה ב-6%, בזק ירדה 1.3%

מניית חברה לישראל זינקה ב-3.6%, עזריאלי קפצה בכ-3% ומליסרון עלתה 2.2% • נבידאה, שהייתה חלק מגל חברות הביומד האמריקאיות שנרשמו למסחר בתל אביב בסוף 2015, צנחה ב-6% ברקע לכוונתה להימחק מת"א • מניית IFF החלה להיסחר היום בתל אביב אחרי המיזוג עם פרוטרום • טאואר בלטה בעלייה של 3.6% ברקע להמלצה חיובית

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב חתמו את יום המסחר השלישי לשבוע זה ביציבות, וזאת ברקע ליציבות בבורסות וול סטריט. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

מניית פריגו  צנחה ביותר מ-5% על רקע ההודעה הבוקר על החלפת מנכ"ל, טבע  איבדה 0.8%, ומניית בזק  ירדה ב-1.3%. חברה לישראל  זינקה ב-3.6%, עזריאלי קבוצה קפצה בכ-3%, מליסרון ן עלתה 2.2%

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה מתנהל כעת בנטייה שלילית מתונה בשני המדדים המובילים בבורסת תל אביב, ובמגמה מעורבת בכלל מדדי המניות.

נבידאה , שהייתה חלק מגל חברות הביומד האמריקאיות שנרשמו למסחר בתל אביב בסוף 2015, הודיעה על כוונתה להימחק מהמסחר בתל אביב.

בין מניות מדד ת"א-35 , בצד השלילי בולטות כעת כמה מניות דואליות, ובהן לייבפרסון  ופריגו שאיבדו 3%-4%, ונייס  שנחלשת ב-1%-2%. ברקע למסחר בפריגו, חברת התרופות הודיעה היום על מינויו של נשיא ומנכ"ל חדש, מורי קסלר, שיחליף בתפקיד את אובה רורהוף, אחרי פחות משנה.

עוד בת"א 35, מניית טבע  יורדת בכ-1% ואילו זו של אופקו הלת'  נחלשת בפחות מ-1%. בצד החיובי של המדד, מניית טאואר  מתחזקת ב-2%-3%. ברקע למסחר, בית ההשקעות האמריקאי ג'פריס התחיל לסקר את החברה, וציין בין השאר כי שוויה מוערך נמוך בהשוואה למתחרים - מה שמהווה הזדמנות השקעה.

מניית איי.אפ.אפ (IFF) שהתחילה להיסחר היום בבורסה, אחרי שמיזגה אליה את חברת פרוטרום, עולה בעד 1% במחזור מסחר קטן יחסית. בדיסקונט ברוקראז' השיקו היום סיקור על איי.אפ.אפ בהמלצת "תשואת שוק" ובמחיר יעד הגבוה בכ-7% משווי המניה הבוקר, תוך שציינו כי "המיזוג טומן בחובו פוטנציאל".

מניית אלקטרה צריכה  נחלשת ב-1%-2%. ברקע למסחר, החברה עדכנה היום על פניית פקיד שומה בנוגע להכנסתה החייבת במס שהוצגה בספרי החברה הבת גולן טלקום בשנים 2012-2013.

מניית איידיאו  מטפסת בכ-6%. ברקע למסחר, היום נודע כי חברת לפידות קפיטל, שנמצאת בשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי), תמכור את מניותיה בחברה ברווח של יותר מ-50 מיליון שקל. מניית לפידות קפיטל נסחרה ביציבות.

חברת ביו ויו  דיווחה הבוקר על השקת פתרון כולל של מערכת הדמיה ובינה מלאכותית לזיהוי סרטן ותאי עובר הנמצאים במחזור הדם. מנייתה עולה בכ-13%.
יחידות ההשתתפות של מודיעין נחלשות ב-4%-5%, אחרי שביומיים האחרונים זינקו בכ-23%. ברקע למסחר, היום פרסמה השותפות דוח הערכת משאבים מנובאים באחד מהקידוחים בהם היא שותפה בקליפורניה.

מניות גניגר  וכפרית  מתחזקות על רקע דיווחיהן בנוגע להתקדמות בעסקאות רכישה. מניית וואיטסטון  צונחת בכ-20%, כשברקע למסחר החברה עדכנה הבוקר כי חתמה על מזכר עקרונות למיזוג פעילות לחברה בתחום גידול ושיווק מוצרי קנאביס בארץ ובארה"ב כנגד הקצאה פרטית.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, וגם במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

בארה"ב, החוזים העתידיים מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם. ברקע למסחר בזירה הגלובלית, קרן המטבע הבינלאומית עדכנה למטה את תחזיות הצמיחה שלה ל-2018 בנוגע לכלכלות מרכזיות בעולם, על רקע התגברות הסיכונים לכלכלה העולמית. עם זאת, הצפי לגבי שיעור צמיחת הכלכלה הישראלית השנה עלה.

בזירת המאקרו המקומית, אתמול לקראת סיום המסחר הודיע בנק ישראל על הותרת הריבית במשק ללא שינוי, ברמה של 0.1%, בהתאם למרבית ההערכות המוקדמות בשוק. היום נודע כי הנגיד הבא של בנק ישראל הוא פרופסור אמיר ירון.

13:00

המדדים המובילים בבורסה המקומית נסחרים במגמה מעורבת, כאשר ת"א-35  מאבד 0.4% ומנגד מדד ת"א- 90  מטפס ב-0.3%. 

בשעה זו שוק האג"ח האמריקאי ממשיך לרכז עניין, כאשר התשואה על האג"ח ל-10 שנים מטפסת לשיא של 7 שנים.

דיסקונט ברוקראז' משיקים היום סיקור על מניית IFF, שהתחילה להיסחר היום בת"א, בהמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של כ-130 דולר, המגלם דאונסייד של כ-7% ביחס לשוק, עם צפי לדיבידנד של כ-2% בשנה. לטענת מיכל אלשיך מדיסקונט ברוקראז', המיזוג של IFF עם פרוטרום טומן בחובו פוטנציאל. עם זאת, בשילוב בין תמחור מלא ובהתחשב בסיכונים הגלומים, אין כעת אפסייד מהותי במניה. 

מניות שותפויות הגז, דלק קידוחים , דלק אנרגיה  ורציו יהש  נסחרות ברקע המלצה שפרסמו לאומי שוקי הון על סקטור הגז. לדברי האנליסטית אלה פריד, "אנו ממליצים על סקטור הגז ב"משקל יתר", על בסיס תחזית חיובית ביחס לסיכויי היצוא - המהווה את לשון המאזניים לתמחור המניות. אין ספק שיבוא של גז מישראל אינו קיומי למשק המצרי, כפי שהיה לפני כמה שנים, אבל הוא מתמזג היטב עם התוכניות הממשלתיות להפוך ל-Hub אנרגיה. מצריים רשמה הישגים ברמה הבינלאומית, לא רק בזמני שיא של פיתוח מאגר 'זור', אלא גם בהקמת תחנות כוח ופיתוח תשתיות. אנו מניחים הסתברות הצלחה של 80%-75% ביצוא, לעומת הסתברות מוערכת של 55% שהשוק רואה לנגד עיניו".

11:45

המסחר בבורסה מתנהל ביציבות היום. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות קלות. מדד ת"א-בנקים-5  עולה, מדד ת"א-ביומד רושם ירידות.

איביאי  הודיעה הבוקר על פרישת המנכ"ל עדו קוק, ומינוי דוד לובצקי, המכהן כיום כדירקטור בחברה ובחברות נוספות בקבוצת איבי.אי למנכ"ל וזאת בכפוף לאישור הדירקטוריון. עדו קוק ימונה כדירקטור וכסגן יו"ר דירקטוריון החברה. 

הכשרת הישוב  דיווחה היום על הפסקת המו"מ למכירת מחצית ממניות החברה. 

09:45

היום השלישי השבוע למסחר בבורסת תל אביב נפתח במגמה חיובית, לאחר שלושה ימים של ירידות במדדי המניות.

מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  נמצאים בטריטוריה חיובית, ומדד ת"א בנקים  מרכז עניין חיובי.

בולטות בעלייה מניות יואל , ארד , הכשרת הישוב , קמהדע , פתאל החזקות , ארקו החזקות  ודור אלון .

מנגד, בולטות בירידה מניות לייבפרסון , גב ים , קנון , אנרג'יקס , נייס  ומג'יק .

באסיה, המסחר מתנהל בירידות, למעט מדד הונג קונג  שנסחר בעליות קלות.

08:30

חברת ארד הודיעה כי השלימה עסקת רכישת 60% מחברת Watertech האיטלקית. במועד השלמת העסקה, החברה רכשה וקיבלה לבעלותה 60% (בדילול מלא) מהון המניות המונפק תמורת 16 מיליון אירו. 

חברת אנלייט אנרגיה אנרגיה מתחדשת הודיעה כי היא מנהלת מו"מ עם קבוצת הפניקס להשקעה בפרויקט אנרגיית רוח נוסף. הפרויקט, בהספק של כ-105 מגה-וואט, צפוי להניב הכנסות ברוטו ממכירת חשמל בהיקף של כ-25 מיליון אירו לשנה. קבוצת הפניקס מחזיקה בכ-19.9% ממיזם "מובילים", מיזם משותף עם גופים מוסדיים להשקעות בפרויקטי אנרגיה מתחדשת בשוק הבינלאומי. השקעת קבוצת הפניקס בפרויקט תבוצע בתנאים מסחריים דומים למתווה הנהוג ביחס למיזם "מובילים". בשלב זה אין ודאות בדבר השלמת עסקת ההשקעה על ידי קבוצת הפניקס באופן המתואר.

חברת כפרית  הודיעה על הסכמים לרכישת נכסי פוליפיל האמריקאית בעלות כוללת של 34.7 מיליון דולר, על ידי חברה בת אמריקאית חדשה שהוקמה על ידי כפרית.

חברת International Flavors & Fragrances Inc הודיעה כי החל מהיום, החברה נרשמה והחלה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, תחת הסימול "IFF". הרישום בבורסה לניירות ערך בתל אביב הינו המשך ישיר להשלמת הרכישה של פרוטרום, אשר דווחה ב-4 באוקטובר 2018. הרישום בבורסה לניירות ערך בת"א לא עתיד לשנות את מספר המניות ומבנה ההון של IFF או את אופן רישום המניות הנוכחי בבורסה בניו יורק (NYSE) ובבורסה בפריז (Euronext), בהן נסחרת החברה תחת הסימול "IFF".

06:30

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר (ג') על רקע הנעילה השלילית אתמול. המסחר באסיה בשעה זו מתנהל במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט אמש ננעל במגמה מעורבת ואילו שוקי אירופה ננעלו באדום בהובלת הבורסה באיטליה.

לראשונה ביותר משנתיים, קרן המטבע העולמית מקצצת את תחזית הצמיחה בעולם. הקרן הודיעה אתמול כי התחזית שלה לצמיחה גלובלית היא 3.7%, ירידה מ-3.9% להם חזתה לפני שלושה חודשים. קיצוץ התחזית האחרון נעשה על ידי הקרן בחודש יולי 2016. הרקע הוא מלחמות הסחר העולמיות. 

שר האוצר, משה כחלון, החליט אתמול למנות את משה ברקת לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

בנק ישראל הודיע אתמול כי הוועדה המוניטרית שלו החליטה להותיר את הריבית במשק ללא שינוי, ברמה של 0.1%. מועד העדכון הבא של הריבית, 26 בנובמבר, הוא מועד העדכון האחרון של הריבית בשנת 2018, על פי לוח הזמנים שפרסם הבנק. חטיבת המחקר עדכנה את תחזית העלאת הריבית ודחתה את מועד העלאת הריבית הצפוי מהרבעון הרביעי של השנה לרבעון הראשון של 2019.

חברת פריגו הודיעה על מינוי מורי ס' קסלר לנשיא ומנכ"ל החברה. יו"ר מועצת המנהלים של החברה, רולף קלאסון, אמר בהודעה שהתפרסמה באתר החברה: "אנו שמחים על הצטרפותו של מורי קסלר לחברה. בהינתן ההחלטה להפריד את עסקי התרופות של Rx ולפעול לפי אסטרטגיה ממוקדת צרכן, המועצה מצפה לשותפות עימו על מנת לפתח את התוכנית האסטרטגית של פריגו".