אחרי פחות משנה ותשואה שלילית של 20%: פריגו שוב מחליפה מנכ"ל

מורי קסלר יחליף כמנכ"ל חברת התרופות את אובה רורהוף, שהחליף אף הוא לפני 10 חודשים מנכ"ל שלא האריך ימים בתפקיד • בתקופת רורהוף איבדה מניית פריגו 20% מערכה, ושוויה בבורסות ניו יורק ות"א כ-10 מיליארד דולר • קסלר, לשעבר מנכ"ל Lorillard Tobacco, מביא עמו רקורד של יותר מ-30 שנה בתפקידי ניהול

דה-ז'ה-וו בחברת התרופות פריגו : רק עשרה חודשים חלפו מאז שנכנס לתפקידו המנכ"ל אובה רורהוף, ואתמול הודיעה החברה על החלפתו, ועל מינויו של מורי קסלר (Murray S. Kessler) כנשיא ומנכ"ל, וכן כדירקטור - מינוי שנכנס לתוקף מיידי.

גם רורהוף החליף מנכ"ל שלא האריך בתפקיד ימים, ג'ון הנדריקסון, שכיהן כשנה וחצי כמנכ"ל. הנדריקסון החליף קודם לכן בתפקיד את ג'ו פאפא, שניהל את פריגו תקופה ארוכה, הוביל את המאבק של החברה נגד ניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן, ופרש במפתיע לאחר שניסיונה של מיילן נכשל. בתקופת רורהוף איבדה מניית פריגו 20% מערכה, ושוויה בבורסות ניו יורק ות"א הוא כ-10 מיליארד דולר.

לפי הודעת פריגו, קסלר, לשעבר נשיא ומנכ"ל חברת Lorillard Tobacco, מביא עמו רקורד מוכח של יותר מ-30 שנה בתפקידי ניהול בחברות שונות שפונות לצרכן, והניסיון שלו הולם לאסטרטגיה החדשה של פריגו, המתמקדת בתחום הצרכני, ומחויבת לפיצול תחום תרופות המרשם. פריגו היא חברת תרופות שמתמחה בעיקר בשוק ה-OTC - תרופות ללא מרשם רופא - בעיקר כאלה הנמכרות תחת מותגי הרשתות השונות. רורהוף יעזוב את תפקידו באופן מיידי, אך לדברי החברה, יישאר זמין על מנת להבטיח מעבר חלק של התפקיד. 

פריגו איבדה 41% ב-5 שנים
 פריגו איבדה 41% ב-5 שנים

לפני חודשיים הודיעה החברה על כוונתה לצאת מתחום תרופות המרשם (Rx) - תחום שבו היא מייצרת ומשווקת תרופות גנריות שנמכרות במרשם רופא. זאת, כשנתיים לאחר שקרן הגידור האקטיביסטית סטארבורד הפכה לבעלת מניות בחברה וקראה לה למכור את התחום. בינתיים, עוד לא נמצא רוכש ולא דווח על כל קונסטלציה אחרת שבמסגרתה תיפרד פריגו מהתחום. על רקע זה מגיעים חילופי המנכ"ל.

"אנחנו נרגשים לצרף את מורי קסלר, איש ביצוע מצליח במיוחד, כמנכ"ל הבא של פריגו", מסר יו"ר החברה, רולף קלאסון (בעצמו חדש בתפקיד). "לאור ההחלטה להפריד את עסקי ה-Rx ובמטרה להתמקד באסטרטגיית המיקוד בצרכן, הדירקטוריון מצפה לשתף עימו פעולה בפיתוח התוכנית האסטרטגית. אנו בטוחים שניסיונו בהשאת ערך לבעלי המניות וניהול עסקים מוצלחים יקדם את האסטרטגיה של פריגו ויסייע לחברה".

קסלר מסר, כי "זוהי הזדמנות נדירה להביא לתוצאות מנצחות יחד עם צוות מלא תשוקה ומחויבות, בחברה בעלת פוטנציאל רב עם מעמד מוביל".

"שיאים חדשים של חוסר יציבות"

"חוסר היציבות הניהולית של פריגו מגיע לשיאים חדשים", כתב האנליסט סטיבן טפר מאי.בי.אי, שמזכיר שמדובר במנכ"ל שלישי תוך שנתיים וחצי. לדבריו, קסלר התמקד בשנים האחרונות בתחום הטבק, וקודם לכן - במוצרי צריכה אחרים; "לא נמצא שום אזכור לגבי ניסיון במוצרי צריכה בתחום הבריאות, ולגבי עיסוקיו בשלוש השנים האחרונות מאז שפרש מתפקידו האחרון".

לדברי טפר, לקסלר "אכן יש ניסיון עשיר במוצרי צריכה, אך בעיקר במוצרי צריכה 'אנטי-בריאותיים'; לעומת זאת הוא חסר ניסיון בתחום הבריאות. במבט ראשון נראה שהמינוי החדש הוא ניסיון למצב את החברה כחברת מוצרי צריכה, ולהרחיק אותה ממיצובה כחברת תרופות. רק שיש בעיה קטנה, בסופו של דבר רוב רובם של המוצרים של החברה הם תרופות, אמנם ללא מרשם, אך הם עדיין תרופות", כתב טפר, והוריד את מחיר היעד למניית פריגו מ-80 ל-72 דולר, הדומה למחיר השוק, בהמלצת "תשואת שוק".