סלע בית השקעות משיק קרן השקעות בקנאביס

הקרן תשקיע בחברות בתחום הקנאביס בקנדה, בארה"ב ובישראל • הקרן תהיה זמינה לרכישה החל מה-16.10 • ניהול תיקים – יתרונות וחסרונות

חממת גידול קנאביס של טילריי /צילום: אתר החברה
חממת גידול קנאביס של טילריי /צילום: אתר החברה

בית ההשקעות סלע הודיע היום על השקת קרן נאמנות חדשה ממוקדת בתחום הקנאביס. תפעול הקרן יבוצע באיילון קרנות נאמנות. הקרן תשקיע בחברות בתחום הקנאביס בקנדה, בארה"ב ובישראל.

בחירת המניות לקרן תתבצע, בין היתר, על סמך אנליזה ייעודית שתערוך לקרן חברת המחקר נישות עדן אסטרטגיה ומחקר בניהולה של שירי עדן. הקרן תהיה זמינה לרכישה החל מה-16.10.

כיום קיימות בישראל שתי קרנות העוקבות אחרי מדדים בתחום הקנאביס, של בית ההשקעות IBI, וקרן מנוהלת אחת של איילון, אשר קרן זו תצטרף אליה. קרן IBI מנוטרלת דולר השיגה תשואה של כ-38% מאז השקתה באפריל והקרן שאינה מנטרלת את הדולר השיגה תשואה של 28% מאז השקתה ביוני. הקרון המנוהלת של איילון הושקעה ביוני ורשמה מאז תשואה של 34%.

קרן הנאמנות החדשה של איילון וסלע תשאף לספק תשואה עודפת על הקרנות העוקבות בתחום הקנאביס על ידי בחירה מושכלת של השקעות בתחום. היא תשקיע במגוון תתי התחום של הקנאביס: חברות מגדלות ומייצרות, חברות המביאות שיפור למוצר דרך טכנולוגיות חקלאיות ודרך טכנולוגיות ביוטק, רשתות מרפאות המטפלות בקנאביס, אמצעי צריכה כגון מאיידים, מזון ומשקאות, נדל"ן ועוד.

דודי קטש, מנכ"ל סלע בית השקעות, אמר היום כי: "החלטנו להיכנס לתחום הקנאביס לאור הפוטנציאל ארוך-הטווח שמגלמת התעשייה וקצבי הצמיחה הדו ספרתיים שהיא צפויה להערכתנו להמשיך להציג בשנים הקרובות. השקעה היום בקנאביס תהיה שקולה להשקעה בחברות טכנולוגיה לפני עשור".

שירי עדן, מנכ"ל "נישות אסטרטגיה ומחקר", אמרה כי: "השקעה בתחום הקנאביס מצריכה ניהול אקטיבי ויום יומי, לאור השינויים התכופים בענף: צמיחה מהירה של חלק מהחברות, כניסה לשווקים חדשים, פיתוחים טכנולוגיים, הנפקות ומיזוגים ורכישות. השקעה בקרן מנוהלת תאפשר למשקיעים להיחשף גם לחברות בתעשייה שהן בעלות שווי בינוני, ולכן יש להן עדיין אפסייד, וכן להשקעה בחברות קנאביס ישראליות, אשר אינן מיוצגות במדדים האמריקאים".

בית ההשקעות סלע הוקם בשנת 2016 על ידי קטש ויוסי כהן. קטש כיהן במגוון תפקידים ביניהם מנכ"ל קרנות הנאמנות של תמיר פישמן. יו"ר החברה, יוסי כהן, ייסד את חברת הביטוח ידידים ואת קבוצת הפנסיה והגמל עתידית, שימש כמנכ"ל הראל פנסיה וגמל, כמנכ"ל מגדל גמל פלטינום, כמנכ"ל איילון פנסיה וכמנהל אגף חסכון ארוך טווח באיילון ביטוח, וכן במגוון תפקידים בכירים נוספים בחברות הביטוח המובילות בישראל. החברה מנהלת ארבע קרנות נאמנות וניהול תיקים.

חברת המחקר נישות הוקמה על מנת לתת מענה לענפי נישה, הסובלים מסיקור מועט על ידי בתי ההשקעות הגדולים. החברה הוקמה על ידי שירי עדן, לשעבר מנכ"ל עדן תקשורת, המייעצת לחברות בשוק ההון מזה 15 שנה.