סטארט-אפ הסייבר דמיסטו גייס 43 מיליון דולר בהובלת גריילוק

סטארט-אפ אבטחת הסייבר הישראלי סגר סבב גיוס שלישי בתוך שלוש שנים • החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לתת תמיכה בצוותי אבטחת המידע, כולל אוטומציה של אמצעי האבטחה השונים

התקפות סייבר. לא צריך להיות מומחה כדי לגנוב מידע/צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
התקפות סייבר. לא צריך להיות מומחה כדי לגנוב מידע/צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

סטארט-אפ הגנת הסייבר הישראלי דמיסטו סגר סבב גיוס שלישי בתוך שלוש שנים, בהיקף 43 מיליון דולר. את גיוס ההון הובילה קרן גריילוק האמריקאית והצטרפו אליה המשקיעים הנוכחיים בדמיסטו, בהם אקסל וקלירסקיי. סך ההון שגייסה החברה עד כה, כולל הנוכחי, מגיע ל-69 מיליון דולר.

חברת דמיסטו פיתחה טכנולוגיה בתחום ה-SOAR, תפעול מערכות הגנת סייבר שונות באמצעות מרכז בקרה ושליטה אחד. המערכת מאפשרת לתת תמיכה בצוותי אבטחת המידע, כולל אוטומציה של אמצעי האבטחה השונים. בין השאר היא מציעה עשרות "פלייבוקים", שהם תהליכים אוטומטיים מוכנים מראש, הכוללים אלפי פעולות ומטפלים בתרחישי התקפה שונים.

מנכ"ל דמיסטו, סלביק מרקוביץ', אומר בשיחה עם "גלובס", כי החברה נמצאת בתהליך צמיחה מואץ וההכנסות שלה מגיעות כבר לעשרות מיליוני דולרים בשנה. "עוד לא מיצינו את החדירה לשוק, ואם גרטנר העריכו שהחדירה של הטכנולוגיה תגיע ב-2020 ל-15%, הרי שאנחנו היום עדיין באזור ה-5%. יש עוד המון מה לעשות. אני מאמין שבשנה הקרובה נכפיל את מספר העובדים ואת המכירות ואף נרחיב את מגוון הפתרונות שמציעה החברה לתחומים משיקים כמו אבטחת ענן, מודיעין רשת ועוד".

לדברי מרקוביץ', הגיוס הנוכחי נעשה בעיתוי שבו היה עניין רב בפעילות החברה: "היו לא מעט משקיעי הון סיכון שרצו להיות חלק מהסיבוב הזה אבל אנחנו בחרנו בגריילוק בגלל החוזק שלהם בתחום האבטחה וההשקעות שלהם בתחום. היו לנו עוד 6-7 הצעות שיכולנו לבחור מביניהן, כך שאנחנו מרוצים".

המערכת של דמיסטו עונה על מה שמרקוביץ' מגדיר כבעיה העיקרית של מנהלי מערכות מחשבים בעולם: מחסור בכוח אדם מיומן בהגנת סייבר. החברה מציעה פלטורמה שמחברת את כל כלי הגנת הסייבר של הלקוח תחת מערכת ניהול אחת שמאפשרת לאנליסטים עבודה יעילה ואוטומציה של רבות מהפעולות השיגרתיות. לדברי מרקוביץ דמיסטו היא החברה הגדולה בתחום ה-SOAR עם מעל 100 לקוחות גדולים. "הפלטפורמה שלנו עשירה, ואף מאפשרת הפעלה קולית באמצעות הוראות לבוט שלנו".

החברה מציינת כי ב-2017 צמח מספר הלקוחות של דמיסטו ב-300 אחוזים לעומת השנה הקודמת, וכבר במחצית הראשונה של 2018 הצטרפו אליה יותר לקוחות מאשר ב-2017 כולה. עם לקוחות החברה נמנים עשרות חברות מתוך Fortune 500. החברה זכתה ב-2018 בתואר Cool Vendor מטעם חברת גרטנר.

מרקוביץ' אומר כי ההון שגוייס ישמש את החברה כדי להרחיב את הפעילות השיווקית בכל העולם, לזרז את מאמצי הפיתוח של מוצריה, וליישם את הטכנולוגיה הייחודית שלה בתחומים חדשים.