הנמר והדרקון: מניית דרגון טייל של אודי שמאי זינקה 75% ביומיים בבורסה האוסטרלית

הסיבה לזינוק: השקעה של קרן טייגר בחברה שהנפיק זכיין פיצה האט בישראל - אשר פיתחה תוכנה המסייעת למסעדות מזון מהיר באופטימיזציה של ניהול המשלוחים • שווי דרגון טייל נסק לכ-160 מיליון שקל

אודי שמאי, מייסד דראגון. הכנסות צנועות, צמיחה גבוהה / צילום: יוסי כהן
אודי שמאי, מייסד דראגון. הכנסות צנועות, צמיחה גבוהה / צילום: יוסי כהן

עד לאחרונה עסקה הנהלת חברת דרגון טייל הישראלית בקידום הנפקה משנית בבורסה האוסטרלית, אך התכניות השתנו במפתיע לפני מספר ימים: חברת ההשקעות Tiger Global Management - המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-20 מיליארד דולר - הגיעה ביוזמתה אל החברה הישראלית הנסחרת בבורסה האוסטרלית, וביקשה להשקיע את מלוא הסכום שתכננה דרגון טייל לגייס.

היום הודיעה דרגון טייל לבורסה על השקעתה של טייגר גלובל בחברה, בהיקף של מעל 6 מיליון דולר אוסטרלי, ובתגובה טסה מניית דרגון טייל ב-44%, אחרי שאתמול הספיקה לטפס ב-21% עד להפסקת מסחר שנערכה במניה (סה"כ 75% ביומיים). בסוף יום המסחר ננעלה המניה במחיר של 24.5 סנט אוסטרלי, שמשקף לדרגון טייל שווי של 62 מיליון דולר אוסטרלי - כ-159 מיליון שקל (אחרי ההשקעה של טייגר).

Dragon Tail Systems - תעודת זהות
 Dragon Tail Systems - תעודת זהות

בכך חזרה המניה ועקפה את מחיר ההנפקה הראשונית שלה באוסטרליה (ההנפקה בוצעה בדצמבר 2016 לפי מחיר של 20 סנט למניה, ולפני כשנה בוצעה הנפקה משנית במחיר של 22 סנט). המחיר עקף גם את מחיר המניה בהשקעה של טייגר גלובל. ההשקעה מתבצעת במחיר של 18.7 סנט למניה, ולאחריה תחזיק טייגר גלובל בכ-15% ממניות החברה, ומייסד החברה, אודי שמאי, ירד להחזקה של פחות מ-10%. שמאי הקים וניהל בישראל את דומינו'ס פיצה, והוא כיום זכיין רשת פיצה האט.

דרגון טייל מספקת פתרון תוכנה, שמאפשר למסעדות מזון מהיר אופטימיזציה של ניהול המשלוחים, ובמקביל השיקה לאחרונה פתרונות גם בתחום ניהול המטבח, לדוגמה מצלמות שבוחנות את איכות המוצר.

טייגר גלובל בדרך כלל לא משקיעה בחברות מסדר הגודל של דרגון טייל. בין חברות הפורטפוליו שלה אפשר למצוא חברות גדולות, והיא מחזיקה במניות פייסבוק, סופטבנק, JUUL, אמזון ופיאט, לדוגמה. במקביל, יש לה השקעות גם בחברות מתחום המזון ומשלוחי המזון, וכך למשל היא מחזיקה בנתח בשווי של כ-600 מיליון דולר בדומינו'ס פיצה, ב-28% מחברת Postmates המספקת שירותי משלוחים בארה"ב, ובמניות בשווי כמיליארד דולר של Meituan, ענקית סינית שהונפקה לאחרונה בהונג קונג ונסחרת בשווי 48 מיליארד דולר.

ההשקעה בדרגון טייל מוגדרת כהשקעה אסטרטגית, ולפי הודעת החברה, היא תסייע להאיץ את פעילות החברה בהקשר של חתימת חוזים חדשים ופיתוחים בתחום הבינה המלאכותית (AI). טייגר גלובל לא ביקשו בשלב זה למנות נציג לדירקטוריון.

"הרעיון היה לעשות גיוס באוסטרליה; אחד מהיתרונות כשעושים הנפקה באוסטרליה הוא שיחסית קל לעשות אחר כך גיוסים נוספים", אמר היום ל"גלובס" מנכ"ל דרגון טייל, עידו לבנון.

"כמה בנקים מהגדולים באוסטרליה 'רבו' מי ייתן לנו את הכסף, ופתאום טייגר גלובל יצרו איתנו קשר - אנחנו לא פנינו אליהם קודם - אחרי שדיברו עם כמה לקוחות גדולים שלנו. טייגר גלובל משקיעים בתחום משלוחי המזון, ומאמינים שזה סגמנט שהולך לצמוח בצורה משמעותית אף יותר מעכשיו. הם שמעו עלינו ועל הטכנולוגיה הייחודית שלנו. אנחנו מייעלים את האופרציה של החנות ומאפשרים לה להגדיל את הרווח והאפקטיביות, והם מאמינים שבתוך עולם משלוחי המזון - זה הדבר הבא. לכן הם פנו אלינו, בשנייה האחרונה כשכבר כמעט גייסנו את הכסף. הם אמרו שהם רוצים להשקיע את כל הגיוס שתכננו. ניסינו לשכנע אותם לקחת חלק ושחלק יגיע למשקיעים הקיימים, אבל הם אמרו 'זאת גם ככה ההשקעה הכי קטנה שלנו'".

למה הם לא הציעו לרכוש את החברה כולה?

לבנון: "אני חושב שהם הבינו שלא נסכים לזה בשלב זה. אחרי שנים של פיתוח, סוף כל סוף אנחנו נכנסים ללקוחות הגדולים ומתחילים עכשיו להראות גידול, אז אנחנו מאמינים שנהיה שווים הרבה יותר בעתיד. אני לא אומר שטייגר גלובל לא ייתנו הצעה בעתיד, אבל קודם אנחנו רוצים לעבוד יחד".

 הופתעת מתגובת המניה היום?

"לא, והאמת שאני חושב שהיא תמשיך לעלות, כי עד עכשיו הגיבו רק המשקיעים מאוסטרליה, והחדשות יגיעו הלאה. הסיבה שהסכמנו לתת לטייגר גלובל את כל הגיוס היא שיש להם שיתופי פעולה עם חברות שהם מושקעים בהן, שניסינו להגיע אליהן בעבר ולא כל כך הצלחנו. זה יכניס אותנו יותר לצפון אמריקה; עד עכשיו פעלנו בעיקר באסיה, בקנדה ובאוסטרליה, ולא הייתה לנו דריסת רגל בארה"ב. אנחנו מאמינים שדרכם נגיע לארה"ב וגם לסין, ולכן אני מאמין שהמניה תמשיך לעלות. זה גם לא שהמניה הגיעה לשיא".

נוסף על כך סבור לבנון שהגיוס הנוכחי, שלדבריו "פותח פרק חדש לגמרי לחברה", יאפשר לדרגון טייל להמשיך להציג פיתוחים ייחודיים בנישה שלה בתחום הבינה המלאכותית. נכון להיום מועסקים בדרגון טייל 51 עובדים, מתוכם 36 בישראל, 12 באוסטרליה ושלושה בקנדה. "עד לפני שנה היינו 15 עובדים, כל הגידול קרה בשנה האחרונה", הוא אומר.

הצעד הבא בשוק ההון הוא רישום לנאסד"ק?

"התשובה האמיתית לגמרי היא שאין דיבורים על זה. אבל להגיד שלא עובר לאנשים בראש? זה כן".

שמאי, מייסד החברה, מוסיף בשיחה עם "גלובס" כי ההשקעה של טייגר גלובל "זאת 'חותמת הכשרות' הכי גדולה שיש. היא לא משקיעה בהיקפים כאלה, אבל זה אסטרטגי עבורם והם שלחו אנשים ובדקו את הטכנולוגיה שלנו. אני מרוצה שקיבלנו את ההכרה שהייתה כל כך חסרה לנו".