השגרירה שסירבה לאכול בלופים

אני לא זוכר שגריר כלשהו שהגן עלינו, הישראלים, מפני התעמולה השקרית בתבונה שניקי היילי גיליתה

ניקי היילי / צילום: רויטרס
ניקי היילי / צילום: רויטרס

איך יכולת לעשות לנו את זה, ניקי היילי? כל נאום שלך באו"ם היה כמו מרק עוף לחולה שפעת. ידעת לשים את האצבע בדיוק על הנקודות הכואבות, הנושאים בהם התועמלנים הערבים האשימו אותנו כאשר האשמה בדרך כלל הייתה עליהם. לעומת שגרירים אחרים, את ידעת לברור את המוץ מן התבן, את התעמולה השקרית מעובדות האמת.

הגנה על הארגון

אני לא זוכר שגריר כלשהו שהגן עלינו, הישראלים, מפני התעמולה השקרית בתבונה שאת גילית. הנאומים שלך היו כשמן בעצמותינו היבשות מרוב השמצות שקריות. נכון שאני לא אובייקטיבי (יש דבר כזה?), אבל אני בטוח שלא רק על ישראל הגנת, את עשית שירות חשוב גם למוניטין המפוקפקים של האו"ם. את היית סנגור מצוין לקורבנות של תעמולה שקרית, וקטגורית לא פחות טובה נגד אלה שרואים באו"ם במה לניגוח אחרים, בגלל היותם אחרים.

מסרבת להיכנע לבלופים

הדברים החשובים שאמרת באו"ם, ניקי, מתמקדים בסירוב להיכנע לבלופים של הערבים בכלל והמוסלמים בפרט. סירבת לאפשר להם להסתתר מאחורי מה שהם מכנים קדושה, ומה שלמעשה הוא קנאות קטלנית, בעיקר נגד ישראל בגלל היותה ישראל. את חשפת בנאומייך את הצביעות המגוחכת הזאת, סירבת להרכין ראש בפניה, כפי שעשו וממשיכים לעשות רבים מקודמייך. את קמת ואמרת בריש גלי: המלך הוא עירום. וגם שקרן.

להתראות הכי קרוב שאפשר

אנחנו לא ממש יודעים למה התפטרת, אבל כדרכך עשית זאת בצורה תרבותית, בלי הרבה רעש, ללא התכתשות עם מי ממעבידייך או עובדייך, בלי כותרות רעשניות ומגמתיות. מה את הולכת לעשות עכשיו? איש לא יודע עדיין, אולי אפילו לא את. אנחנו הישראלים היינו כמובן רוצים לראות אותך ממשיכה בעמדות השפעה. למשל - נשיאת ארה"ב לאחר שטראמפ יפרוש, בגלל בחירות או כל סיבה אחרת. את הוכחת אומץ ותבונה של פורצת דרך. אלוהים יודע כמה אנחנו, העולם, זקוקים לכך. מקווה שנתראה שוב בקרוב.

ליברמן מתקרב למחבל

המחבל הרוצח הנרדף יכול להיות היום יותר רגוע. שר הביטחון ליברמן אמר שהטבעת סביבו מתהדקת, וכי זמנו קצר. לא יודע מה זה קצר, אבל במקרה של הנייה 48 השעות שליברמן נתן נמשכות ומי רואה את סופן?

מסיבת עיתונאי ספורט לביבי

ביבי, שמעתי שבעוד כמה ימים תהיה מסיבת עיתונאים של כתבי ספורט. הוכחת שאתה פורח באירועים כאלה. יש גם מפגש עם כתבים מדיניים, אבל זה לא בשבילך.