הלו, גוגל? אל תעבירי לי שיחות: הצצה למוצרים החדשים

גוגל הציגה אמש באירוע החומרה שלה שלושה מוצרים חדשים, ובהם הסמארטפון פיקסל 3 - שיודע לענות לשיחות לבד בעזרת בינה מלאכותית, ושם דגש על צילום בכל סיטואציה • המוצרים אינם צפויים להגיע לישראל • למרות הביקורת על החברה בנושאי אבטחה ופרטיות, היא כמעט שלא התייחסה אליהם באירוע

גוגל קיימה אמש את אירוע החומרה השנתי שלה, Made By Google 2018, ובו הכריזה על שלושה מכשירים חדשים: הסמארטפון פיקסל 3, הטאבלט פיקסל סלייט והתצוגה החכמה גוגל הום האב. בשלב זה אף אחד מהמכשירים החדשים לא מתוכנן להגיע לישראל. המכשירים החדשים יצטרפו לקו מוצרי החומרה של גוגל הכולל בין היתר את הרמקולים החכמים מסדרת Home, את מכשירי נסט לבית החכם, משקפי המציאות המדומה דיי-דרים ועוד.

בשנים האחרונות מגבירה גוגל את מאמציה בתחום החומרה, ואף רכשה השנה תמורת 1.1 מיליארד דולר חלקים מ-HTC הטיוואנית, וצירפה לחטיבת החומרה שלה יותר מאלפיים מהנדסים מהחברה. למרות זאת יש הסבורים שהיא לא מתכננת להפוך לשחקנית גדולה בתחום החומרה, וכי המוצרים שהשיקה נועדו להדגים את יכולתה בתחום התוכנה - ובכך לעודד יצרניות אחרות לאמץ את טכנולוגיות הבינה המלאכותית שלה ואת אסיסטנט. ואכן, העוזרת האישית של גוגל, שמתחרה באלקסה של אמזון, סירי של אפל וקורטנה של מיקרוסופט, כיכבה בכל אחד מהמכשירים שהוצגו. 

פיקסל 3: 184% יותר שטח תמונה מאייפון XS

סמארטפון הדגל שגוגל הציגה, פיקסל 3, מצויד במעבד סנאפדרגון 845 של קוולקום ובשבב אבטחה Titan M. הוא מגיע בשני גדלים - 5.5 אינץ' ו-XL בגודל 6.3 אינץ'. הסמארטפון זכה לעיצוב עם קצוות מעוגלים, וגרסת ה-XL מכילה מגרעת. לדברי גוגל, הסאונד שלו חזק ב-40% בהשוואה לדור המכשירים הקודם. פיקסל 3 מציע מספר פיצ'רים מעניינים מגובי AI - פיצ'ר בשם Call Screen יאפשר לטלפון עצמו לענות לשיחה, אם המשתמש בוחר זאת. המכשיר ישאל מי מתקשר ויתמלל את התשובה כך שבעליו יוכל לבחור אם ברצונו לענות. בנוסף, גוגל הודיעה כי החל מהחודש הבא תשחרר למכשירי פיקסל בלבד את דופלקס, הטכנולוגיה באמצעותה העוזרת האישית של גוגל יכולה לבצע שיחות לעסקים בשם המשתמש.

בשונה מסמארטפונים אחרים, למכשירי פיקסל יש רק מצלמה אחת בגב המכשיר, של 12.2 מגה פיקסל, ושתי מצלמות ברזולוציית שמונה מגה פיקסל מלפנים. המצלמה של פיקסל 3 הוצגה באירוע כמצלמת הסמארטפון הטובה בעולם וצוידה במספר פיצ'רים חדשים, בהם טופ שוט, שמשתמש בבינה מלאכותית כדי להמליץ על הרגע שבו יצאה התמונה המוצלחת ביותר (לאו דווקא הרגע בו נלחץ כפתור הצילום); המכשיר מצויד בראיית לילה שמצלמת תמונות באיכות טובה בחושך ללא הפעלת פלאש; בנוסף, לדברי החברה ניתן לצלם בו סלפי שרואים בו 184% יותר שטח תמונה לעומת אייפון XS; פיצ'ר נוסף בשם פלייגראונד מציע להוסיף לצילום דמויות VR שמתאימות את עצמן להבעת הפנים והתנוחה של המצולם; הפיצ'ר פוטו-בות' יצלם תמונה באופן אוטומטי כשהמצולם מחייך.

נוסף לטלפון גוגל השיקה את פיקסל סטנד - מטען אלחוטי נייד חכם לפיקסל, שמאפשר אינטראקציה עם גוגל אסיסטנט גם בזמן הטעינה.

מחירו של פיקסל 3: החל מ-800 דולר.

מחירו של פיקסל סטנד: 80 דולר.

פיקסל סלייט: יכול להפוך ללפטופ

פיקסל סלייט הוא הטאבלט הראשון עבור מערכת ההפעלה Chrome OS שגוגל ייצרה בעצמה. הוא בגודל 12 אינץ' עם שטח תצוגה של 80%, וניתן להפוך אותו ללפטופ כשמחברים מקלדת. המכשיר, בצבע כחול נייבי, הוא בעל מצלמה קדמית שמותאמת לשיחות וידאו צ'אט, והממשק עוצב בצורה נוחה לשימוש במגע. בגבו יש קורא טביעות אצבע לפתיחת נעילה מהירה. הרמקולים שלו ממוקמים בקדמת המכשיר, ולדברי גוגל יש לו סאונד ותצוגה איכותיים במיוחד. גוגל מצהירה כי הסוללה שלו תספיק ל-10 שעות.

מחירו של פיקסל סלייט: החל מ-600 דולר.

מחיר מקלדת: 200 דולר.

מחיר עט למכשיר: 100 דולר.

הום האב: מתאים את עצמו לדובר

התצוגה החכמה של גוגל, הום האב, שתתחרה באמזון אקו ובפייסבוק פורטל החדש, מנסה להפוך את הבית החכם לקל ופשוט יותר לניהול. השליטה בבית החכם תתאפשר באמצעות מגע או קול, והוא מזהה מי מבני המשפחה מדבר אליו ומתאים את עצמו לדובר. בהדגמת המוצר, כשאמרו למכשיר "בוקר טוב", העוזרת של גוגל הציגה למשתמש פרטים שחשובים לשגרת יומו כמו הטמפרטורה בחוץ והדרך הטובה ביותר להגיע לעבודה. עוד ניתן לצפות באמצעותו בתמונות וסרטונים - כולל אינטגרציה עם יוטיוב - זאת בנוסף לפיצ'רים שקיימים ברמקולים חכמים כמו גוגל הום. יש בו אפליקציות גוגל שהותאמו למכשיר כמו אפליקציית לוח שנה. בניגוד לאקו שואו ולפייסבוק פורטל החדש אין בו מצלמה - לדברי גוגל על מנת שמשתמשים ירגישו איתו בנח בכל חדר.

גוגל שדרגה גם את אפליקציית הום-אפ למובייל שנגעה עד היום לרמקולים החכמים שלה בלבד, וכעת הפכה גם היא למרכז שליטה לבית החכם.

מחירו של הום האב: 150 דולר.

גוגל משחררת את המכשירים החדשים בזמן רגיש מבחינת פרטיות, מיד לאחר שפורסמה פרצת אבטחה בגוגל פלוס שאפשרה גישה לדאטה מפרופילים של משתמשים. דאטה של חצי מיליון איש היה בסיכון בשל באג בכלי למפתחים. גוגל כמעט לא התייחסה לנושא הפרטיות והאבטחה במהלך האירוע למרות התזמון הבעייתי. לאחרונה, גוגל גם סופגת ביקורת בתחום הפרטיות בעקבות דיווחים על תכניתה להשיק מחדש מנוע חיפוש בסין, שיעמוד בחוקי הצנזורה של המדינה ואף יפר את פרטיות המשתמשים באמצעות קישור בין מספר טלפון לחיפושים שהמשתמש ביצע.