האזעקות בדרום - בעקבות זיהוי שגוי של ירי רקטות

(עדכון) - זיהוי שגוי של ירי רקטות מעזה לעבר ישראל גרם הבוקר להפעלת מערכת האזעקות ביישובים רבים בעוטף עזה ובדרום, ובמקביל לשיגור של טיל יירוט ממערכת כיפת ברזל • אירוע זה בא לאחר בוקר מתוח נוסף בגזרת הדרום, כשצה"ל הקים מספר מחסומים בכבישים הסמוכים לרצועה בשל מה שהוגדר "אירוע ביטחוני"

כיפת ברזל / צילום: תמר מצפי
כיפת ברזל / צילום: תמר מצפי

זיהוי שגוי של ירי רקטות מעזה לעבר ישראל גרם הבוקר (ה') להפעלת מערכת האזעקות ביישובים רבים בעוטף עזה ובדרום, ובמקביל לשיגור של טיל יירוט ממערכת כיפת ברזל.

האזעקות הופעלו קצת אחרי השעה 10 ביישובי המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית שדות הנגב.

בתום בדיקה שעשה צה"ל נמסר כי לא בוצע ירי משטח רצועת עזה לעבר ישראל, וכי מדובר בזיהוי שגוי.

אירוע זה בא לאחר בוקר מתוח נוסף בגזרת הדרום, כשצה"ל הקים מספר מחסומים בכבישים הסמוכים לרצועה בשל מה שהוגדר "אירוע ביטחוני".

בשבועות האחרונים צה"ל עיבה את כוחותיו באזור עזה, וזאת על רקע ההסלמה שחלה בהפגנות שמקיימים הפלסטינים בסמוך לגדר הגבול: בכל אחד משני סופי השבוע האחרונים השתתפו בהפגנות אלה מעל 20 אלף פלסטינים שהשליכו אבנים, מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל והפריחו בלונים ועפיפוני תבערה לעבר ישראל. במקרים אחרים צה"ל פתח באש לעבר פלסטינים שניסו לפרוץ את גדר המערכת.

ההיערכות מפני ההסלמה בדרום כוללת גם פריסה של מערכות יירוט מסוג כיפת ברזל. זאת, כשבמקביל נעשים ניסיונות להשיג הסדרה בין ישראל לחמאס שתוביל לשקט ולנצרת האש, וזאת בתיווך מצריים.